تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به ۶۶ هزار و ۹۴۸ نفر رسید

تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به ۶۶ هزار و ۹۴۸ نفر رسید
شناسه خبـر : ۷۲۴۴۶ پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

خرم‌آباد - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در این استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۶۶ هزار و ۹۴۸ نفر رسیده است.

به گزارش موج خبر " مریم کوشکی" روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: تاکنون ۲۱۵ هزار و ۷۵۷ نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۲۱۵ هزار و ۲۳۴ مورد اعلام شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد نمونه ارسالی به آزمایشگاه های مرجع استان ۱۴۸ هزار و ۲۸۲ مورد منفی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه اکنون ۱۴۵ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۳۴۶ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

کوشکی با بیان اینکه کرونای انگلیسی پشت دروازه های لرستان قرار دارد اضافه کرد: مردم استان با دوری از تجمعات و دورهمی و رعایت پروتکل های بهداشتی از خود و فرزندانشان مراقبت کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس از تمامی مردم لرستان تقاضا می‌شود در خصوص رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک، کاهش ترددهای غیر ضروری، مسافرت های بین شهری و حذف تجمعات خطر آفرین از جمله حضور در آرامستان‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: با ادامه روند موجود، احتمال بازگشت استان به شرایط نارنجی طی هفته های آینده محتمل است که افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر را به دنبال خواهد داشت.

براساس اعلام معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد استانی شهرستان های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، کوهدشت، پلدختر، دلفان و سلسله در وضعیت زرد و شهرستان های  دورود، ازنا، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir