۴۸ منطقه آسیب‌پذیر اجتماعی در لرستان شناسایی شد

۴۸ منطقه آسیب‌پذیر اجتماعی در لرستان شناسایی شد
شناسه خبـر : ۷۱۸۰۷ سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

خرم‌آباد - نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: ۴۸ منطقه آسیب‌پذیر در این استان شناسایی شده است که حدود ۲۵۰ هزار نفر ساکنان این مناطق در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند.

به گزارش موج خبر حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز سه‌شنبه در دیدار با معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار کرد: یکهزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در لرستان وجود دارد در حالیکه ظرفیت مراکز نگهداری معتادین تا ۲۰۰ نفر است.

وی با تاکید بر ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای بهبود یافتگان از اعتیاد تصریح کرد: احداث مکان های مناسب برای نگهداری و ترک معتادین بیشتر در لرستان ضروری است.

وی همچنین ایجاد مکان های ورزشی را برای کاهش آسیب های اجتماعی لازم دانست و گفت: اتخاذ تدابیری در راستای جلوگیری از گسترش آسیب های اجتماعی و افزایش برنامه‌های معرفتی و فرهنگی برای جذب جوانان ضرورت دارد.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: جوانان لرستان دلداده نظام و رهبری هستند و یکسال گذشته در قالب گروه های جهادی اقدامات لازم را برای مقابله با ویروس کرونا انجام داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با بیان اینکه لرستان همواره پادگانی برای نظام جمهوری اسلامی بوده است اضافه کرد: خدمات نظام برای این استان غیر قابل انکار است اما به دلایلی این استان از غافله عمران عقب مانده و نرخ بالای بیکاری آن، آثاری را برجا گذاشته است.

وی گفت: باید آسیب های اجتماعی را در لرستان کاهش دهیم چراکه این استان از ظرفیت های خوبی در تمامی زمینه ها برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به خسارات وارده شده ناشی از سیل سال گذشته در لرستان ادامه داد: چهار هزار میلیارد تومان از خسارت این حادثه جبران شده اما حدود هفت هزار میلیارد تومان از خسارات باقی مانده و تامین آن نیازمند همت همه مسئولان است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی همچنین بیان کرد: متوسط زمین های آبی لرستان ۲۳ درصد و در کشور ۴۶ درصد است در حالیکه زمین های پایین دست سدهای لرستان شبکه آبیاری ندارند و این امر موجب افزایش آمار بیکاری شده است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir