۳۰ درصد اراضی آبی لرستان به سیستم‌های نوین تجهیز شد

۳۰ درصد اراضی آبی لرستان به سیستم‌های نوین تجهیز شد
شناسه خبـر : ۷۱۷۷۴ سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

گروه استان‌ها-معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۳۰ درصد اراضی آبی لرستان به سیستم‌های نوین آبی تجهیز شده است و برای توسعه این مهم، آماده همکاری با کشاورزان هستیم.

نامدار صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در  خرم‌آباد  اظهار داشت: به طور کلی در سال 92، 27 هزار هکتار از اراضی آبی استان لرستان به سیستم‌ آبیاری تحت فشار مجهز بود اما هم اکنون این رقم به 57 هزار هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 30 درصد اراضی آبی لرستان به سیستم‌های نوین آبی تجهیز شده است، افزود: نه تنها در اراضی مسطح بلکه در تمام زمین‌هایی که به شکل تپه ماهور باشند هم امکان استفاده از این تجهیزات نوین آبیاری وجود دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: البته ما در منطقه جنوبی استان لرستان به دلیل تبخیر بالای آب، آبیاری بارانی را توصیه نمی‌کنیم و بهتر است که از آبیاری قطره‌ای استفاده شود تا آب، دقیقا به مصرف گیاه برسد.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزانی که مایل باشند اراضی خود را به سیستم‌های نوین تجهیز کنند ما آمادگی داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را برای آنها انجام دهیم به شرطی که این اراضی تحت کشت نباشند.

انتهای پیام/648/ ت

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir