بارندگی‌ها در اسفند و فروردین بیش از حد نرمال است

بارندگی‌ها در اسفند و فروردین بیش از حد نرمال است
شناسه خبـر : ۷۱۷۷۱ سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان گفت: بر اساس آخرین پیش بینی‌های فصلی که طی روزهای گذشته در اختیار سازمان هواشناسی استان قرار گرفته میزان بارش‌های لرستان در اسفند و فروردین ماه نرمال و بیش از حد نرمال است.

زینب اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، اظهار داشت: از امروز تا بعد از ظهر چهارشنبه آسمان استان جو آرام و پایداری را تجربه می‌کند و طی این مدت روند افزایش دما در سراسر استان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بعد از ظهر روز چهارشنبه یک سامانه بارشی وارد لرستان می‌شود، افزود: این سامانه بارشی باعث بارش‌های پراکنده همراه با وزش شدید باد و رعد و برق در مناطق شرقی و جنوب شرقی استان می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان بیان کرد: میزان بارش‌های این سامانه قابل توجه نیست، تصریح کرد: این سامانه روز جمعه به صورت کامل آسمان استان را ترک می‌کند و در روز جمعه شاهد آسمانی صاف در سراسر لرستان هستیم.

اکبری با اشاره به اینکه آخرین پیش بینی‌های فصلی طی روزهای گذشته در اختیار سازمان هواشناسی استان قرار گرفته است، تصریح کرد: میزان بارش‌های لرستان در اسفند و فروردین ماه نرمال و بیش از حد نرمال است.

شایان ذکر است با وقوع بارش‌های اخیر در استان میزان بارش در سال زراعی جدید نسبت به سال گذشته و بلند مدت به ترتیب ۶ و ۱۵ درصد کاهش داشته است.

 انتهای پیام/۸۵۰۲۰

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir