تست کرونای انگلیسی ۸۵ مسافر خارجی فرودگاه خرم‌آباد منفی شد

تست کرونای انگلیسی ۸۵ مسافر خارجی فرودگاه خرم‌آباد منفی شد
شناسه خبـر : ۷۱۷۷۰ سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

خرم‌آباد - قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تست کرونای انگلیسی ۸۵ مسافری که پس از بازگشت سفرهای خارجی از طریق فرودگاه خرم‌آباد وارد استان شده بودند منفی شد.

"علی فرهادی" روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور بازگشته بودند و با رصد سفرهای آنان در فرودگاه خرم آباد نیز مورد آزمایش کووید ۱۹ انگلیسی قرار گرفتند. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از کرونای انگلیسی در لرستان گزارش نشده است تصریح کرد: با توجه به مشاهده این ویروس جهش یافته در استان های همجوار و گردش آن در کشور، خطر پشت دروازه های استان است.

وی تاکید کرد: ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی قدرت سرایت چند برابری دارد و سرعت گسترش آن در بدن بالا است به نحوی که طی سه روز پس از ابتلا، علایم آن و عفونت شدید در فرد ظاهر می شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: افراد پنج تا ۱۹ ساله در خطر جدی ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی هستند.

فرهادی اظهار داشت: از مردم استان درخواست می شود به استان های همجوار از جمله خوزستان سفر نکنند و با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، رعایت پروتکل های بهداشتی را در زمان خریدهای ضروری جدی بگیرند.

تعداد مبتلایان کرونا در لرستان تا دوم اسفند ماه به ۶۶ هزار و۴۵۳ نفر رسید که از این تعداد یکهزار و ۳۴۵ نفر جان باخته اند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir