تربیت جوان مومن، انقلابی و عدالت خواه از مطالبات رهبری است

تربیت جوان مومن، انقلابی و عدالت خواه از مطالبات رهبری است
شناسه خبـر : ۷۱۶۱۹ دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: تربیت جوان مومن، انقلابی، پای کار،معنویت گرا ،اخلاق مدار و عدالت خواه از مطالبات مقام معظم رهبری بوده و جزء اهداف شجره طیبه صالحین است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی طی بازدید از حلقات صالحین سپاه ناحیه خرم‌آباد با بیان اینکه مبعث حضرت نبی اکرم (ص) برای تعلیم و تربیت  اسلامی است اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و دینی بوده، هست و خواهد بود در همین راستا تعلیم و تربیت اسلامی باید در همه سطوح به ویژه در میان جوانان و نوجوانان گسترش پیدا کند. 

وی افزود: شجره طیبه صالحین ساختاری را تعریف کرده است که در این ساختار گروه‌هایی داریم که نوجوانان، جوانان، دانشجویان، دانش آموزان و اقشار مختلف حضور دارند. 

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: سازو کار شجره طیبه صالحین به گونه‌ای است که از گروه، سرگروه، مربی، سرمربی، استادیار و استاد  که نماینده ولی فقیه در استان به عنوان استاد شجره طیبه صالحین است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه تربیت جوان مومن، انقلابی، پای کار،معنویت گرا ،اخلاق مدار و عدالت خواه از مطالبات مقام رهبری است و جزء اهداف شجره طیبه صالحین است، یعنی فعالیت های تعلیمی و تربیتی که در شجره طیبه صالحین از طریق  سلسله استاد، استادیار، سرمربی ،مربی و سرگروه تعریف می شود باید به جوانان مورد نظر مقام معظم رهبری منتهی شود.
 
وی بیان کرد: حلقه های صالحین از جهت معرفتی نماینده ولی فقیه و سلسله مذکور این وظیفه را به عهده دارد و از جهت ساختاری نیز فرمانده سپاه استان ،نواحی و پایگاه‌ها این وظیفه را به عهده دارند. 

شاهرخی گفت: در سوم اسفند ماه طی بازدید از حلقه های شجره صالحین خواهران و برادران خرم آباد و حومه و حضور در میان حلقه های آنها با اعضای گروه، سرگروه، مربی و  استادیار با هدف میزان تاثیر گذاری تعلیم و تربیت اسلامی گفتگو و بررسی کردیم. 

وی تصریح کرد: آنچه در بازدید از حلقات صالحین مشاهده کردیم رویش های انقلاب اسلامی در سطح نوجوانان و جوانان بود و می‌گفتند از وقتی در گروههای شجره طیبه صالحین هستیم از جهت معرفت افزایی و بصیرت افزایی دچار تحول شده‌ایم که این امر جای سپاسگذاری به درگاه خداوند متعال دارد.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: آنچه که در استان از جهت امکانات فراهم بوده در اختیار مربیان و سر گروه‌های حلقه‌های صالحین قرار داده شده ولی باز نیازمند تشویق، اردوهای تشویقی، ارتباطات و تعامل بیشتر هستند. 

وی اظهار داشت:تلاش می‌شود بتوانیم نکات مورد مثبت و رضایت حلقه‌های صالحین را تقویت و از جهت ساختاری و محتوایی نیز بر کمیت و کیفیت گروهها و تعداد شرکت کنندگان در شجره طیبه صالحین بیافزایم. 

شاهرخی گفت:هرآنچه در بالا بردن کیفیت و کمیت حلقه های صالحین سرمایه گذاری شود در حقیقت سرمایه گذاری است و یک نوع تضمین برای بقای انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد:با گسترش تعلیم و تربیت اسلامی باید بتوانیم اهداف متعالی و آرمان های انقلاب  اسلامی که ایجاد عدالت و حاکم شدن فضیلت ها و ارزش ها است در سایه تعلیم و تربیت اسلامی با اولویت کودکان، نوجوانان و جوانان فراهم کنیم.

انتهای پیا/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir