توسعه فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه نیازمند برنامه ریزی است

توسعه فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه نیازمند برنامه ریزی است
شناسه خبـر : ۶۴۸۷۹ سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

خرم‌آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ دینی و قرآنی بنا شده و توسعه فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه نیازمند برنامه ریزی است.

به گزارش موج خبر حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز سه شنبه در شورای فرهنگ عمومی لرستان که با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، بیان کرد: توسعه فرهنگ قرآنی را در سطح جامعه در شورای فرهنگ عمومی باید تسهیل کرد و بانک اطلاعاتی مفاخر استان باید تهیه شود.

وی با تاکید بر هم افزایی در جهت توسعه فرهنگ قرآنی اظهار داشت: در این راستا ۲۶ فعالیت مربوط به فرهنگ قرآنی در استان تدوین شده است که ایجاد کتابخانه های تخصصی قرآنی در لرستان، ساخت مجموعه های مستندی قرآن، برگزاری شب های قرآنی ، چاپ کتاب ها با موضوعات قرآنی، ساخت فیلم های کوتاه و مستندات درباره مفاخر فرهنگی و قرآنی، بزرگداشت خدمتگذاران قرآنی، بزرگداشت مفاخر و علمای قرآنی و اقداماتی دیگر در اولویت قرار گرفته است.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: در این راستا نموداری از ۲۶ فعالیت فرهنگی و قرآنی برای دستگاه های اجرایی استان در نظر گرفته شده است و بخش قرآنی نیز باید در این سفر با تحول مواجه شود.

وی اضافه کرد: در مرکز استان ۸۰ مسجد با کانون های فرهنگی هنری وجود دارد که باید این ظرفیت ها مورد توجه قرار گیرند و بایستی نسبت به کانون های فرهنگی و ظرفیت های حوزه های علمی و دانشجویان علاقمند برنامه ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان به ظرفیت خیران و داوطلبان و کانون ها اشاره کرد و یادآور شد: انتظار می رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش نگاه ویژه ای به قرآن داشته باشند چراکه برپایی دین و حاکیمت دین با محوریت قرآن است و نظام اسلامی بر همین پایه بنا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با بیان اینکه انقلاب اسلامی براساس قرآن و دین بنا شده است، ادامه داد: مردم باید با این نام ها و فرهنگ ها بیش از پیش آشنا کرد و در راستای توسعه فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه برنامه ریزی شود.

عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر ۲ روزه خود به لرستان ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و شرکت در شورای فرهنگ عمومی با فعالین قرآنی نشست خواهد داشت و به شهرستان پلدختر هم سفر می کند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir