۱۷۰زن لرستانی تحت پوشش طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار قرار گرفتند

۱۷۰زن لرستانی تحت پوشش طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار قرار گرفتند
شناسه خبـر : ۶۴۸۵۴ سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

خرم‌آباد - مدیر اجرایی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار جهاد دانشگاهی لرستان گفت: تاکنون ۱۷۰ زن لرستانی تحت پوشش طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار قرار گرفتند.

 رحیم بیرانوند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار یکی از مهمترین اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که مقدار قابل توجهی از جمعیت را تشکیل می دهند، بیان کرد: این قشر به دلیل چند نقشی بودن و نیز وظیفه مهم تأمین معاش خانوار از اهمیت ویژه‌ای در گفتمان ها و برنامه‌ریزی های توسعه ای برخوردار هستند. 

وی ادامه داد: توانمندسازی و ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی زنان سرپرست خانوار می تواند زمینه های کاهش فقر و کاهش نابرابری جنسیتی، گسترش استقلال اقتصادی اجتماعی و... را فراهم کند. 

بیرانوند با بیان اینکه طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است، افزود: جامعه هدف این طرح را زنان همسر فوت شده، زنان مطلقه، زنان دارای همسر زندانی، از کار افتاده، معتاد، متواری، مفقودالاثر و دختران مجرد بیکار ۴۵ سال به بالا تشکیل می دهند. 

معاون فناوری جهاد دانشگاهی لرستان بیان کرد: مشاغل خانگی اولویت طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار است و پیشرانان با در اختیار گذاشتن مواد اولیه برای بانوان و ایجاد محیط امن و مناسب به توسعه اشتغال آنان کمک می‌کنند. 

وی هدف از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را حمایت، پشتیبانی و ارتقای معیشت و اقتصاد خانواده ها از طریق توسعه مشاغل خانگی دانست و گفت: کارگاه های طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار پتانسیل بالایی جهت حمایت از جامعه هدف دارند. 

بیرانوند با اشاره به نقش بسیار موثر و توسعه گر جهاد دانشگاهی در بخش شناسایی زنان سرپرست خانوار اضافه کرد: ایجاد اشتغال با رویکرد مشاغل خانگی و کسب و کارهای نوین به ویژه برای زنان سرپرست خانوار که در کنار مادری، معیشت خانواده را نیز تامین می کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir