امام جمعه خرم‌آباد: شخصیت علامه مصباح یزدی به جوانان معرفی شود

امام جمعه خرم‌آباد: شخصیت علامه مصباح یزدی به جوانان معرفی شود
شناسه خبـر : ۶۴۸۵۲ سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

خرم‌آباد - نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: صحبت پیرامون شخصیت علامه مصباح به عنوان یک عالم فرهیخته و فرزانه کار بسیار سختی است و نیازمند نشست ها، جلسات و همایش های متعددی است تا شخصیت وی به جوانان شناخته و معرفی شود.

به گزارش موج خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد شاهرخی روز سه شنبه نکوداشت آیت الله مصباح یزدی در لرستان افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اگر مردم و جوانان ما به واسطه خط نفاق از حضور استاد شهید مطهری و برخی از بزرگان دیگر محروم شدند اما علامه مصباح  توانستند با تربیت شادگران و عالمانی بزرگ و تاسیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در قم یک جریانی را ایجاد کنند که این جریان نسل اندر نسل ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: این توفیق بزرگی بود که نصیب این شخصیت بزرگ شد و آنچه که ما از ارتحال این عالم بزرگ و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی می آموزیم بصیرت، هوشمندی و عالم به زمان بودن است و حقایقی را که اندکی از افراد می توانند آن را دریابند این عالم بزرگ وشهید سلیمانی توانستند به این مرحله صعود کنند و به این نگرش عمیق برسند، همه ما ظواهر را مشاهده می کنیم اما اندکی از افراد این ظواهر را مشاهده می کنند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه آیین های ویژه برای بزرگداشت این عالم در لرستان برگزار شد، اظهار داشت: این آیین ها توسط جوانان انقلابی و گروههای جهادی انجام شد اما آنچه که مهم است بتوانیم رهنمودهای آن که سرلوحه آن ولایتمداری است آن مسیر را طی کنیم.

وی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم این جوانان انقلابی و گروههای جهادی را حمایت معنوی و فکری کنیم تا در امر عمران، آبادانی و محرومیت زدایی تلاش خود را ادامه دهند.حجت الاسلام محمود نمازی، عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم  نیز در این مراسم گفت: این مرد بزرگ، خردمند و این حکیم، فیلسوف، استاد و مجاهد در راه خدا اساتیدی مانند امام علامه طباطبایی مرحوم بروجردی و بهجت از اساتید ایشان بودند، این عزیز از همان جوانی و در سنین کم اجتهاد را به دست آورد و پا به پای امام راحل در مبارزات شرکت کرد، یکی از کارهای مهم وی، درباره ولایت فقیه در زمینه تئوری و عملی بود از نظر تئوری بیانی که داشت کاری که برای تبیین ولایت فقیه کرد بسیار ارزشمند بود.

حجت الاسلام محمود نمازی، عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم نیز گفت: این مرد بزرگ، خردمند و این حکیم، فیلسوف، استاد و مجاهد در راه خدا اساتیدی مانند امام علامه طباطبایی مرحوم بروجردی و بهجت از اساتید ایشان بودند، این عزیز از همان جوانی و در سنین کم اجتهاد را به دست آورد و پا به پای امام راحل در مبارزات شرکت کرد، یکی از کارهای مهم وی، درباره ولایت فقیه در زمینه تئوری و عملی بود از نظر تئوری بیانی که داشت کاری که برای تبیین ولایت فقیه کرد بسیار ارزشمند بود.

وی تصریح کرد: در کتاب آیت الله مصباح یزدی روی مساله ولایت فقیه تاکید جدی دارند و حضرت آقا درباره طرح ولایت صحبت داشته اند و تاکید دارند که جوانان این مسائل را ببیند. آیت الله مصباح یزدی روش عقلی در طرح ولایت داشتند، یعنی نظام را در مبانی عمیق فکری به دنیا معرفی کردند. چقدر به وی خون دل می دانند چون برای حمایت از ولایت فعالیت جدی داشتند. فرمانبرداری حضرت آقا در سطح عام، خاص، نظری، عملی، در قشر جوان، روحانی و در سطح موسسه و خارج از موسسه ترویج کردند.

حجت الاسلام نمازی در ادامه با بیان اینکه موسسه آموزش عالی امام راحل ۲۷ شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است، افزود: وی مکرر به جبهه می رفتند، حضرت آقا ۱۸ ویژگی برای وی در نظر داشتند که یکی از آنها این بود که مجاهد بود و پای دفاع از حق بود و علم و عملش را به سطح اجتماع آورد. این مرد آثار و کتاب های ماندگار و راهگشایی دارد.

وی از جوانان خواست به طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی بپیوندند و در این طرح شرکت و با دادن امتحان گواهی لازم را دریافت کنند. وی جامعه ما را نجات دادند و راه پاسخ به شبهات عمیق در جامعه همان طرح ولایت است. آیت الله مصباح یزدی بارها فرمودند نمی دانم که خداوند چه برکتی در این طرح ولایت قرار داده است که منشا این همه اثر شده است.

حجت الاسلام نمازی گفت: باید با ارائه کتاب ها و آثار پربرکت آیت الله مصباح یزدی به جوانان، شخصیت این بزرگوار احیا شود. وی فکر روشن برای همه دنیا داشتند و یک الگوی فکری بسیار عمیق ناشی از طرح ولایت داشت.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر روز جمعه ۱۲ دی ماه به دلیل بیماری دار فانی را وداع گفت و پیکر مطهر ایشان در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir