مشارکت مردم با اطمینان از صحت انتخابات افزایش می‌یابد

مشارکت مردم با اطمینان از صحت انتخابات افزایش می‌یابد
شناسه خبـر : ۶۴۸۴۳ سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

خرم‌آباد - فرماندار خرم‌آباد گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ با اطمینان آنها از صحت برگزاری این رویداد سیاسی افزایش می یابد بنابراین همه دست اندرکاران، باید در این راستا تلاش کنند.

به گزارش موج خبر، جعفر طولابی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خرم آباد، برگزاری انتخابات سالم را یک هدف مهم برشمرد و افزود: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه سال آینده برگزار می شود.

وی گفت: در این دوره نیز، سلامت انتخابات همانند اسفند پارسال مهم و تمام تلاش و توان بر این است که انتخاباتی سالم و توام با امنیت، آرامش و مشارکت حداکثری مردم داشته باشیم.

وی اظهار داشت: شرط انتخابات سالم این است که همه مسئولان، بیطرفی را در عملکرد اثبات کنیم تا مردم اطمینان داشته باشند مسئولان و مجریان انتخابات براساس قانون عمل می کنند.

طولابی ادامه داد: اگر این اطمینان داده شود مردم اطمینان لازم برای شرکت در انتخابات را حاصل خواهند کرد و شاهد مشارکت حداکثری آنها خواهیم بود.

وی اظهار داشت: همچنین مدیران دستگاه های اجرایی با توجه به ۲ انتخابات پیش رو، از هرگونه رفتاری که باعث خدشه دار شدن انتخابات می شود پیشگیری و نسبت به سو استفاده از امکانات دولتی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه محور اصلی ما در بستر انتخابات سلامت، امنیت و مشارکت مردم است گفت: تاریخ ثبت نام داوطلبان شورای شهر از ۲۰ اسفند ماه به مدت یک هفته است که به دلیل شیوع کرونا، الکترونیکی نیز انجام می شود، اما نام نویسی نامزدهای شوراهای روستایی ۱۶ فروردین خواهد بود.

دستگاه های اجرایی برای بیان دستاوردهای انقلاب در دهه فجر تلاش کنند

طولابی همچنین گفت: بیان خدمات دولت در شرایط کنونی بسیار مهم است و دستگاه های اجرایی باید دستاوردهای جمهوری اسلامی و این اقدامات را در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و پژوهشی بیان کنند.

فرماندار خرم آباد افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که همه دشمنان ایران دست به دست هم داده اند که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزنند اما همه توطئه ها با درایت و رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم خنثی شده است.

طولابی تصریح کرد: ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان خدمات نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است بنابراین نباید جهت گرامیداشت آرمان های انقلاب غافل باشیم و سهل انگاری کنیم.

وی گفت: تشریح دستاوردهای نظام و ایجاد امید و نشاط برای مردم که دشمنان روی این موضوع بیشتر توجه دارند بسیار حائز اهمیت است چرا که سعی دارند با القای نارکارآمدی نظام جمهوری اسلامی مردم را مایوس کنند.

طولابی اضافه کرد: علاوه بر افتتاح طرح های عمرانی، خدماتی و فرهنگی، تجلیل از خانواده های شهدا طی دهه فجر انجام می شود که انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرایی نیز خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان را تکریم کنند.

وی درباره کنگره ملی ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان نیز گفت: خرم آباد نیز ۲ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و اکنون ۱۱ کمیته برای برگزاری این کنگره در شهرستان تشکیل شده است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت زرد شهرستان خرم آباد در شرایط کرونایی افزود: لازمه جلوگیری از شیوع گسترده دوباره این ویروس، رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و دستگاه های اجرایی است.

طولابی درخصوص بازار و کنترل قیمت ها طی روزهای پایانی سال نیز گفت: سازمان صمت و دیگر دستگاه های مربوطه باید برای تنظیم بازار و درج قیمت کالاها تلاش کنند و کالاهای اساسی مردم به صورت ویژه بازرسی شوند.

وی درباره توزیع اقلام اساسی به ویژه روغن خوراکی اظهار داشت: باید سازمان صمت و دیگر دستگاه های نظارتی از سو استفاده های احتمالی در این زمینه جلوگیری کنند تا این کالا به دست مصرف کنندگان واقعی برسد و از تخلفات نیز جلوگیری شود.

فرماندار خرم آباد به جذب تسهیلات اشتغالزایی در شرایط کرونا نیز اشاره کرد و گفت: در راستای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری حدود ۷۶ میلیارد تومان در قالب ۲۶۷ طرح با اشتغالزایی یک هزار و ۳۹۳ نفر، در حوزه اشتغال فراگیر نیز ۴۴ میلیارد تومان در قالب ۲۴۶ طرح و اشتغالزایی یک هزار و ۵۱۷ نفر و برای مشاغل خسارت دیده از کرونا در این شهرستان نیز تاکنون ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب ۱۱ هزار و ۷۲۴ واحد صنفی و اشتغالزایی هشت هزار و ۷۲۷ نفر پرداخت شده است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir