افتتاح طرح‌های گازرسانی به ۸۳ روستای لرستان در دهه فجر

افتتاح طرح‌های گازرسانی به ۸۳ روستای لرستان در دهه فجر
شناسه خبـر : ۶۴۴۷۸ دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

خرم‌آباد - مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر طرح‌های گازرسانی به ۸۳ روستا و ۳۸ واحد صنعتی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

"کرم گودرزی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برغم شیوع کرونا در استان هیچ طرح عملیاتی گازرسانی متوقف نشده و در ۶ ماه نخست سال ۱۰۲ روستای استان در هفته دولت گازرسانی شدند و اکنون نیز گازرسانی به ۸۳ روستای دیگر آماده افتتاح شده است.

وی اظهار داشت: ۱۴۷ واحد صنعتی استان نیز در نیمه نخست سال جاری گازرسانی شدند و همزمان با گرامیداشت دهه فجر امسال نیز ۳۸ واحد دیگر استان گازرسانی خواهند شد و برخی از این صنایع بسیار کلیدی هستند که تاکنون نفت سفید مصرف می کردند.

گودرزی ادامه داد: اکنون از مجموع ۲۵ شهر استان ۲۴ شهر از نعمت گاز برخوردار هستند و ضریب نفوذ گازکشی در بخش شهری استان ۹۹.۹ درصد است.

وی با بیان اینکه شهر شول آباد آخرین شهر ی است که پروژه گازرسانی به آن در حال اجراست اظهار داشت: اکنون پیشرفت اجرای این طرح بیش از ۷۵ درصد است.

گودرزی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ گازرسانی شهری و روستایی استان بیش از ۹۵ درصد است ادامه داد: در بخش گازرسانی روستایی نیز ۲ هزار و ۳۶۳ روستای واجدشرایط گازرسانی در استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار و ۸۲۱ روستا گازدار است و ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی لرستان حدود ۹۰ درصد است.

وی با بیان اینکه امسال ۹۹.۵ میلیون متر مکعب مصرف گاز لرستان بوده است که نسبت به مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش ثبت شده است عنوان کرد: اکنون اولویت تامین گاز استان مصارف خانگی است و صنایع در اولویت دوم قرار گرفته اند و مصرف روزانه استان ۷.۵ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: امسال برای تامین گاز استان با توجه به سیل سال گذشته بخش عمده ای از شبکه های تامین و توزیع دچار آسیب شده بود و بیش از ۴۵۰ نقطه مقاوم سازی و بهسازی شد که برخی شبکه های اصلی بودند و در برخی نقاط علاوه بر ترمیم، خطوط جایگزین در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: امسال همزمان با دهه فجر، کوهدشت به عنوان شهرستان سبز معرفی می شود و با گازرسانی به ۳۳ روستای آن در بخش های مرکزی و درب گنبد، تمامی روستاهای واجد شرایط این شهرستان از نعمت گاز برخوردار می شوند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۵۸ هزار مشترک گاز در بخش های صنعتی، خانگی ، تجاری استان وجود دارد که از این مجموع ۵۲۸ هزار مشترک خانگی، یک هزار و ۸۳۷ مشترک صنایع، ۵۲ ایستگاه سی ان جی و مابقی مشترکان نیز تجاری و عمومی هستند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir