۱۰ میلیارد تومان برای ساماندهی مزار شهدای لرستان نیاز است

۱۰ میلیارد تومان برای ساماندهی مزار شهدای لرستان نیاز است
شناسه خبـر : ۶۴۴۳۷ دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹

خرم آباد - مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ۹۰۰ مزار شهید در این استان تاکنون ساماندهی نشده که برای مرمت قبور این شهدا ۱۰ میلیارد تومان نیاز است.

محمود زرینجویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر افزود: استان در طول دفاع مقدس ۶ هزار و ۳۷۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که مزار پنج هزار و ۴۸۶ شهید تاکنون ساماندهی شده است که امیدواریم اعتبار لازم برای ساماندهی این مزارهای باقیمانده به استان هم تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: امسال نیز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی قبور شهدا تخصیص داده شده است.

زرینجویی ابراز امیدواری کرد که صددرصد این اعتبارات تا پایان سال مالی در اختیار بنیادشهید استان قرار گیرد تا بتوانیم بخشی از این مزارهای باقیمانده شهدا را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه با تخصیص اعتبار موردنیاز برای ساماندهی این مزارهای شهدا تمام این قبور با وضعیتی ساماندهی شده در اختیار شهرداری های استان قرار می گیرد، اظهار داشت: در صورتی که سازمان برنامه و بودجه این مبلغ درخواستی را در اختیار بنیادشهید قرار دهد به بهترین شیوه این مزارهای شهدای استان را ساماندهی خواهیم کرد.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران لرستان ادامه داد: انتظار داریم شهرداریهای استان نیز در راستای ساماندهی بهتر این قبور همکاری جدی با بنیادشهید داشته باشند و در هنگام تحویل قبور ساماندهی شده نیز مانند دیگر استانهای کشور شهرداری ها پای کار باشند تا بتوانیم برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی برای مزارهای شهدا نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: گلزار شهدا در حقیقت امامزادگان ما هستند و باید در شان شهدایی که از جان خود برای حفظ نظام و انقلاب و امنیت کشور گذشتند، مزار و گلزار شهدا ساماندهی شود و انتظار داریم شهرداری ها در این زمینه همکاری بهتری داشته باشند.

استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹  جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir