مسابقات صحرانوردی قهرمانی کشور یادواره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان در خرم آباد برگزار می‌شود

مسابقات صحرانوردی قهرمانی کشور یادواره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان در خرم آباد برگزار می‌شود
شناسه خبـر : ۶۴۳۵۲ یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱

 

رییس‌ هیات دوومیدانی لرستان گفت: مسابقات قهرمان کشوری دوصحرانوردی در بخش آقایان و بانوان در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

سیاوش سپهوند روز شنبه‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مسابقات دوصحرانوردی قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان و جوانان با عنوان یادواره ۶هزارو ۳۰۰ شهید لرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۱۰ بهمن مسابقات آقایان و ۱۸ بهمن مسابقات بانوان در روستای ده‌پیر شهرستان خرم‌آباد برگزار می‌شود و هشت ورزشکار لرستانی در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

سپهوند با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰۰ ورزشکار دختر و پسر از سراسر کشور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کنند گفت: استعدادیابی و معرفی ورزشکاران برتر به رقابت‌های مختلف از اهداف مهم این رقابت‌ها می‌باشد.

او گفت: دو روز قبل از آغاز رقابت‌ها تیم‌های شرکت‌کننده به خرم‌آباد خواهند آمد و یک روز قبل از مسابقات تست PCR گرفته می‌شود و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی که باید در رقابت‌های ورزشی لحاظ شود، اجرا خواهد شد و سلامتی ورزشکاران برای ما در اولویت قرار دارد.

رییس هیئت دو ومیدانی لرستان خاطر نشان کرد: دوومیدانی مادر همه رشته‌هاست اما صحرانوردی مادر دوومیدانی است و خیلی از قهرمانان این رشته با صحرانوردی ورزش خود را شروع کرده‌اند.

او عنوان کرد: نکته جالب این است که در ایام کرونا تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته هیئت ما بیشتر شده است.

سپهوندهمچنین با اشاره به باشگاه پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد، یادآورشد: با اسپانسری این باشگاه دو سال متوالی در رقابت‌های لیگ دوومیدانی شرکت کرده‌ایم و امسال هر چهار تیم جوانان و بزرگسالان ما در دو بخش بانوان و آقایان روی سکو قرار گرفتند.

او بیان کرد: دکتر رحمتی مدیرعامل شرکت پلیمر خلیج فارس از فدراسیون، هیئت لرستان، ورزشکاران و مربیان دوومیدانی حمایت زیادی می‌کند و واقعاً کمک‌حال اهالی این رشته است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ برای نخستین بار حمایت مالی پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد میزبانی رقابت‌های لیگ را در بخش بانوان و آقایان برگزار کردیم و توانستیم ایرادات ساختاری ورزشکاران و مربیان لرستانی را برطرف کنیم.

سپهوند افزود: فدراسیون دوومیدانی جمهوری اسلامی اعتماد خوبی به دوومیدانی لرستان دارد و این هیات کانون توجه شده است.

وی با اشاره به ساماندهی مربیان پایه گفت: ۷۳ مربی از سطح کشور جمع‌آوری و در رده‌های مختلف تقسیم شده‌اند که در این راستا ۱۶ مربی جوان به کادر فنی ورزشی لرستان اضافه شد.

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir