۱۴ هزار دفترچه رایگان بیمه سلامت در لرستان صادر شد

۱۴ هزار دفترچه رایگان بیمه سلامت در لرستان صادر شد
شناسه خبـر : ۶۴۳۱۴ یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶

خرم‌آباد - مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۱۴ هزار دفترچه رایگان درمانی از ۱۸ آبان تا ابتدای بهمن ماه جاری در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا در استان صادر شده است.

ب‍ه گزارش روز یکشنبه ایرنا ، شاهدخت فتحی بیرانوند در دیدار با فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: از این تعداد بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ جلد دفترچه روستایی و بیش از سه هزار جلد دفترچه همگانی بوده است.  

وی ادامه داد: از مجموع این دفترچه های صادر شده ۲ هزار و ۵۵۰ جلد مربوط به شهرستان بروجرد و به تفکیک شامل یک هزار و ۱۰۰ جلد همگانی و یکهزار و ۴۵۰ جلد روستایی بود.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به این که بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهرستان بروجرد تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند افزود: ۴۳ هزار و ۳۰۰ نفر از مردم بروجرد و اشترینان تحت صندوق بیمه همگانی، ۷۶ هزار نفر صندوق بیمه روستایی، یکهزار و ۶۰۰ نفر صندوق بیمه ایرانیان، ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر صندوق بیمه کارکنان دولت و ۱۳ هزار نفر صندوق بیمه سایر اقشار هستند.

فتحی بیرانوند اضافه کرد: در شهرستان بروجرد، ۴۴ پزشک عمومی، ۴۹ پزشک متخصص،سه پزشک فوق تخصص، ۱۰ دندانپزشک، ۳۶ داروخانه، ۶ آزمایشگاه، ۶ تصویربرداری پزشکی، ۱۰ فیزیوتراپی، چهار درمانگاه، چهار بیمارستان جراحی محدود و ۲ درمانگاه ترک‌ اعتیاد طرف قرارداد بیمه سلامت استان  هستند.

وی با اشاره به اجرای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در بروجرد تصریح کرد: ۱۰۲ مطب فعال این شهرستان در این طرح هستند و به زودی پوشش آن برای  شهرستان به ۱۰۰ درصد می رسد. 

فتحی بیرانوند ادامه داد: بیمه سلامت  ۹۰ درصد  هزینه های بستری بیماران را به بیمارستانها پرداخت می کند و ۱۰ درصد دیگر از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود.  

براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، دفترچه های بیمه همگانی، روستاییان و عشایر تا پایان سال به صورت رایگان صادر خواهد شد.

بنابراین افرادی که تاکنون دفترچه بیمه سلامت دریافت نکرده اند و یا اعتبار دفترچه آنها به اتمام رسیده است می‌توانند بدون اجرای طرح ارزیابی وسع و به صورت رایگان تا پایان سال صاحب دفترچه شوند.

در راستای پیشگیری از شیوع کرونا و به منظور جلوگیری از تردد مراجعین به دفاتر پیشخوان، بیمه شدگان می توانند بدون مراجعه حضوری و از طریق سامانه https://eservis.ihio.gov.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب نزدیکترین دفتر طرف قرارداد محل سکونت، جهت دریافت دفترچه رایگان اقدام نمایند.

۶۰ درصد جمعیت لرستان معادل یک میلیون و ۶۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir