1416 ورزشکار سازمان‌دهی شده در رشته شنا در لرستان فعالیت می‌کنند

1416 ورزشکار سازمان‌دهی شده در رشته شنا در لرستان فعالیت می‌کنند
شناسه خبـر : ۶۴۲۲۴ یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

دبیر هیئت شنای استان لرستان گفت: یک هزار و 416 ورزشکار سازمان‌دهی شده در رشته شنا در لرستان فعال هستند که برخلاف سایر رشته‌های ورزشی میزان استقبال بانوان و آقایان در این رشته یکسان است.

وحیدبیگ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، اظهار داشت: در استان لرستان 24 استخر سرپوشیده وجود دارد و این زیرساخت بزرگی برای رشد و توسعه ورزش شنا در لرستان است. 

وی بابیان اینکه یک هزار و 416 ورزشکار سازمان‌دهی شده در رشته شنا در لرستان فعال هستند، افزود: نکته قابل‌توجه این است که برخلاف سایر رشته‌های ورزشی میزان استقبال بانوان و آقایان از رشته شنا، شیرجه و واتر پولو یکسان  است.

دبیر هیئت شنای استان لرستان بیان کرد: پس از کرونا تمامی فعالیت‌های این هیئت در استان تعطیل‌شده  این در حالی است که در تعدادی از استان‌ها استخرهایی برای استفاده مردم و تمرینات بازیکنان حرفه‌ای بازگشایی شده است.

بیگ‌زاده با اشاره به اینکه قرار است اولین مسابقات فدراسیون شنا پس از کرونا در بهمن‌ماه برگزار شود، تصریح کرد: مسابقات قهرمانی باشگاه‌های شیرجه کشور اولین مسابقات رسمی این فدراسیون است و استان لرستان نیز در این رشته حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در لرستان باوجود استعدادهای زیاد رشته شیرجه شاهد هیچ‌گونه استخری برای تمرین این افراد نیستیم و اعضای تیم شیرجه لرستان برای تمرین به استخرهای استان مرکزی می‌روند.

دبیر هیئت شنای استان لرستان گفت: همچنین قرار است مسابقات شنای بانوان کشور نیز در شهر اصفهان در ماه‌های آتی برگزار شود و تیم بانوان لرستان نیز با تمام توان در این مسابقات شرک خواهد کرد.

انتهای پیام/85020

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir