صدور ۶۲۵ تائیدیه ایمنی آسانسور در لرستان

صدور ۶۲۵ تائیدیه ایمنی آسانسور در لرستان
شناسه خبـر : ۶۴۲۱۰ یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

مدیرکل استاندارد لرستان، گفت: طی امسال تعداد ۶۲۵ تاییدیه ایمنی آسانسور با اعتبار یک ساله در استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار موج خبر، مرضیه قنبریان امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۶۲۵ تاییدیه ایمنی آسانسور با اعتبار یک ساله در استان صادر شده است.

وی، عنوان کرد: در راستای استانداردسازی و اجرای آزمون‌های اولیه و ادواری آسانسورها از ابتدای سال جاری تاکنون، برای ۳۶۳ مورد بازرسی اولیه و ۲۶۲ مورد بازرسی ادواری، تاییدیه ایمنی آسانسور صادر شد.

مدیرکل استاندارد لرستان، افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، همه آسانسورهای کششی (مسافربری) نصب شده در کشور مشمول مقررات استانداردهای اجباری هستند و موضوع لزوم اخذ گواهینامه ایمنی آسانسور قبل از صدور پروانه پایان کار ساختمان به شهرداری‌ها ابلاغ شده است.

قنبریان در ادامه، یادآور شد: بر اساس اطلاع رسانی‌های انجام شده، از اردیبهشت ماه سال آینده، اجرای استاندارد مربوط به ایمنی آسانسورهای هیدرولیکی و پله‌های برقی نیز مشمول مقررات استاندارد اجباری قرار می‌گیرد.

وی، بیان کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت تاییدیه ایمنی آسانسور، کد ۱۰ رقمی شناسه ملی نصب شده در کابین را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت غیر معتبر بودن تاییدیه، موضوع را از طریق شماره تلفن ۳۳۲۳۸۳۹۳ داخلی ۱۴۳ به اداره کل استاندارد لرستان گزارش دهند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir