اجرای «کاداستر» گامی برای کاهش اختلافات ملکی کشاورزان

اجرای «کاداستر» گامی برای کاهش اختلافات ملکی کشاورزان
شناسه خبـر : ۶۴۰۶۱ یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: اجرای طرح کاداستر و سنددار کردن اراضی کشاورزی می‌تواند اقدام موثری در کاهش رفع اختلاف ملکی فی مابین کشاورزان باشد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، اسفندیار حسنی مقدم در نشست مجازی با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار موج خبر در خصوص اجرای طرح حدنگار یا کاداستر با اشاره به اینکه این طرح می‌تواند یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی باشد، اظهارکرد: سازمان جهادکشاورزی و امور اراضی استان طی سال‌های گذشته حدود ۴۰ هزار هکتار قرارداد بسته شده که ۳۶ هزار تهیه نقشه و 28 هزار هکتار نیز جانمایی شده است که به تدریج با مشارکت اداره کل ثبت اسناد و املاک در شرف انجام است.

وی افزود: برای این میزان دو میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به علل کندی در اجرای طرح حدنگار اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اجرای طرح این است که هنوز پروسه رفع تداخلات انجام نشده و  نقشه‌های مورد نظر توسط امور اراضی تهیه نشده است، از طرفی نقشه طرح به دلیل مشکلات اعتباری توسط منابع طبیعی انجام نشده است.

حسنی مقدم بیان کرد: البته طی چند روز اخیر بخشی از مشکل اعتباری حل شده و امیدواریم سرعت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات طرح این است که   بیشتر صاحب‌های نسق‌های زراعی که در سال ۱۳۴۲ در اصلاحات اراضی صادر شده یا فوت کرده یا اختلاف فی مابین وراث وجود دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: امیدواریم با رویکرد جدید طی چند ماه پایانی سال جاری و سال آینده عملکرد مثبتی داشته باشیم.

حسنی مقدم خاطرنشان کرد: اجرای این طرح و سنددار کردن اراضی کشاورزی می‌تواند اقدام موثری در کاهش رفع اختلاف ملکی فی مابین کشاورزان باشد.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir