بهبود وضعیت شهرها به سمت "آبی" ‌/ رشد ۴۷ درصدی ترددهای بین شهری نگران کننده است + نقشه

بهبود وضعیت شهرها به سمت "آبی" ‌/ رشد ۴۷ درصدی ترددهای بین شهری نگران کننده است + نقشه
شناسه خبـر : ۶۳۹۶۲ شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳

چهارمین روز از بهمن ۱۳۹۹ درحالی با انتشار اخبار کرونا آغاز شده که برخی از مسئولان بهداشت و درمان براین باورند که افزایش تعداد بیماران سرپایی حکایت از اهمیت توجه هموطنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

به گزارش گروه استان‌های موج خبر، چهارمین روز از بهمن 1399 تقریباً نزدیک به یازده ماه بعد از انتشار اولین اخبار مربوط به همه‌گیری کرونا در کشورمان  اگرچه در این دوره مدیریت و کنترل همه‌گیری کرونا در سراسر کشور دستاوردهایی داشته اما نباید فراموش کنیم.

اهمیت توجه به محدودیت‌های کرونایی به‌خصوص در فصل سرما آنچنان است که اغلب مسئولان بهداشتی و درمانی در این زمینه تأکید ویژه نسبت به رعایت پروتکل‌ها و دوری از هرگونه تجمع دارند و درباره ترددهای بین‌شهری نیز معتقدند فقط این ترددها به‌ضرورت باید انجام شود.

از این رو اگرچه اکنون هیچ منطقه‌ای در کشورمان قرمز کرونایی نیست و اغلب بخش‌ها در وضعیت زرد و آبی قرار دارند بازهم رعایت این مسئله برای شکستن کامل چرخه شیوع ویروس نکته‌ای کلیدی است که نباید به آن بی‌توجهی داشته باشیم.

این درحالی است که تنها 19 شهرستان (عمدتاً در استان‌های شمالی) از کل شهرستان‌های کشور اکنون در محدوده نارنجی قرار گرفته که یک شهرستان در استان گلستان و باقی در مازندران قرار گرفته است و تردد پلاک‌های غیربومی در آنها تنها با مجوز رسمی امکان‌پذیر است و درصورت تخلف رانندگان مشمول جریمه 500 هزار تومانی می‌شوند.

نکته نگران کننده این است که بعد از بهبود شرایط از نیمه پایانی دی ماه و تغییر رنگ شهرستان‌ها به سمت بهبودی شرایط یکباره هموطنان دست از توجه به اهمیت پروتکل‌ها کشیده و آمارها نشان می‌دهد تردد جاده‌ای در کشورمان از 20 دی ماه گذشته تا امروز که تقریباً دو هفته است 47 درصد رشد معناداری داشته است.

در نهایت بررسی کلی از شرایط همه‌گیری کرونا در کشورمان نشان می‌دهد امروز 4 بهمن ماه 1399 در مجموع 18 شهر نارنجی، 154 شهر زرد و 276 شهر آبی داریم و نکته قابل توجه این است که هم اکنون فرصتی قابل توجه برای بازیابی توان کادر درمانی کشور مهیا شده که باید همگی با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی این فرصت‌ را برای مدافعان سلامت طولانی‌تر کنیم.

در همین حال در 24 ساعت گذشته متاسفانه 69 نفر از هموطنان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا فوت شده‌اند و در همین دوره 6207 نفر هم به تعداد کل بیماران قطعی مبتلا به ویروس کوید 19  افزوده شده است.

انتهای پیام/ی

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir