طرح‌های گردشگری سد هاله کوهدشت واگذار می‌شود

طرح‌های گردشگری سد هاله کوهدشت واگذار می‌شود
شناسه خبـر : ۶۳۹۳۴ شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سد هاله در فاصله کمی با شهرستان کوهدشت قرار دارد که با توجه به وجود ظرفیت‌های طبیعی منطقه، این شرکت نسبت به واگذاری طرح‌های گردشگری مرتبط با آن آمادگی دارد.

به گزارش   موج خبر  از لرستان، داریوش حسن نژاد،مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این سد علاوه بر تامین آب اراضی کشاورزی شهرستان کوهدشت، موجب راه اندازی یک واحد پرورش ماهی به ظرفیت ۱۰۰ تن شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر سد هاله در آستانه سرریز شدن قرار دارد گفت: با توجه به فاصله نزدیک این سد تا شهرستان کوهدشت، ظرفیت خوبی برای گردشگری محسوب می‌شود که شرکت آب منطقه‌ای لرستان آمادگی واگذاری طرح‌های گردشگری مرتبط با آن را به بخش خصوصی دارد.

او ادامه داد: سد هاله کوهدشت با حجم مخزن ۳.۵ میلیون متر مکعب در ۱۲ کیلومتری جنوب شهرستان کوهدشت احداث شده است و در حال حاضر حدود ۵۰ هکتار باغات انار از طریق آن آبیاری می‌شوند.

اکنون ۱۵ سد در استان لرستان با اهداف مختلف برقابی و تامین آب شرب، صنعت، کشاورزی، کنترل، مهار سیلاب و گردشگری در دست ساخت است.

رودبار، بختیاری، کزنار، خان آباد، حوضیان و عالی محمود الیگودرز، آبسرده و شهید بروجردی شهرستان بروجرد، کمندان ازنا، مروک دورود، تاج امیر نورآباد، ایوشان، مخمل کوه و زیبامحمد خرم آباد و تنگ معشوره جزو سد‌های در دست ساخت لرستان هستند.

انتهای پیام/ب

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir