کشف ۵۳ انبار احتکار کالا به ارزش ۱۶۱ میلیارد ریال در لرستان

کشف ۵۳ انبار احتکار کالا به ارزش ۱۶۱ میلیارد ریال در لرستان
شناسه خبـر : ۶۲۴۷۰ دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از کشف 53 انبار احتکار کالا به ارزش به ارزش 161 میلیارد ریال خبر داد و گفت: اغلب این کالاهای احتکار شده شامل برنج، شکر، پیاز، روغن، الکل، کود شیمیایی، لوازم خانگی، مواد شوینده هستند.

بختیار رازانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی مختلف لرستان، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۰۴ هزار و ۷۵۰ مورد بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل ۵ هزار و ۷۰۳ پرونده به ارزش ریالی ۷۰۶ میلیارد ریال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی همچنین ۲ هزار و ۲۱۳ مورد شکایت مردمی در سامانه ثبت شده که ۸۰ مورد آن حضوری و هزار و ۴۱۰ مورد نیز غیرحضوری بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه بیشترین حجم شکایت‌های مردمی با هزار و ۹۵۳ مورد مربوط به بخش کالایی بوده، افزود: ۲۰۶ مورد از شکایت‌ها نیز مربوط به بخش خدمات است.

رازانی از کشف ۵۳ انبار احتکار کالا به ارزش به ارزش ۱۶۱ میلیارد ریال خبر و ادامه داد: اغلب این کالاهای احتکار شده شامل برنج، شکر، پیاز، روغن، الکل، کود شیمیایی، لوازم خانگی، مواد شوینده هستند.

وی با تاکید بر استمرار بازرسی‌ها از واحدهای صنفی فعال سراسر استان، بیان داشت: در حوزه آرد و نان شاهد رشد ۱.۵ درصدی بازرسی‌ها هستیم، ضمن اینکه رشد  ۵.۴ درصدی را نیز در خصوص پرونده‌های تشکیل شده شاهدیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به انجام ۵ هزار و ۸۲۸ گشت مشترک این سازمان با دیگر مجموعه‌ها همچون تعزیرات، جهادکشاورزی، علوم پزشکی و ....، گفت: این تعداد گشت مشترک منجر به تشکیل هزار و ۷۱ پرونده به ارزش ریالی ۹۶۱ میلیارد ریال شده است.

رازانی، فعالیت جدی در زمینه تامین، توزیع و نظارت بر اقلام بهداشتی همچون ماسک و الکل و مدیریت گشت‌های فاصله‌گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از مهمترین اقدامات انجام شده سازمان صمت از زمان شیوع کرونا برشمرد.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir