مشارکت مردمی نخستین اقدام برای تحقق هوای پاک است

مشارکت مردمی نخستین اقدام برای تحقق هوای پاک است
شناسه خبـر : ۶۲۴۵۹ دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

خرم‌آباد - رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: نخستین گام در راستای تحقق هوای پاک و دوری از آلودگی هوا، مشارکت مردم، حضور فعالانه و مسوولیت‌پذیری آنها نسبت به محیط زیست است.

علی الشتری نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر افزود: ۲۹ دی در تقویم ایران به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده و شعار امسال "تعهد مسوولان، مشارکت مردم " است تا شهروندان بیش از پیش نسبت به نقش خود در سلامت و پاکی محیط زیست واقف باشند.

وی اظهار داشت: ایجاد حساسیت و مشارکت اقشار مختلف مردم نسبت به تحقق هوای پاک، یک هدف مهم است که افزایش هماهنگی بین بخشی و همکاری عموم می تواند آغاز این عزم ملی باشد.

وی افزود: امسال روزهای هفته هوای پاک با عناوین شنبه ۲۷ دی "آموزش و هوای پاک"،یکشنبه " طبیعت و هوای پاک"، دوشنبه "قانون و هوای پاک"، سه شنبه "مدیریت منابع آلاینده و هوای پاک"، چهارشنبه "مشارکت مردمی و هوای پاک" و پنجشنبه دوم بهمن "تعهد مسوولان و هوای پاک" نامگذاری شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: دیدار با امامان جمعه پلدختر و معمولان، برگزاری کوهپیمایی و آموزش مجازی دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برنامه های این اداره به مناسبت هفته هوای پاک است.

الشتری نژاد افزود: همچنین تا پایان هفته جاری، بازدید از میزان پایش واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان، معاینه فنی خودروها با تخفیف ۵۰ درصد و کاشت ۳۰۰ نهال در مجتمع پلی اتیلن تنگ فنی انجام می شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir