قدرت پاسخگویی به جنایات آمریکا از دستاورد‌های دفاع مقدس است

قدرت پاسخگویی به جنایات آمریکا از دستاورد‌های دفاع مقدس است
شناسه خبـر : ۶۲۴۵۶ دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به دست‌آورد‌های دفاع مقدس، گفت: فروپاشی ائتلاف ابرقدرت‌ها، قدرت پاسخ‌گویی به جنایات آمریکا مانند پرتاپ موشک به پایگاه عین‌الاسد، تقویت توان نظامی و تسلیحاتی کشور از مهم‌ترین دست‌آورد‌های دوران دفاع مقدس هستند.

به گزارش   موج خبر  از لرستان، محسن رشیدی،مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تعدادی مستشار آمریکایی که در راس ارتش کشور ما بودند، گریختند و نیرو‌های انقلابی ارتش که از بدنه ملت بودند، پادگان‌ها را فعال و انسجامی به اوضاع دادند.

او با بیان اینکه آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ابتدای دفاع مقدس در حد ۴۰ درصد بود، تصریح کرد: سپاه پاسداران در دوران انقلاب اسلامی نیز تازه تأسیس بود و امکاناتی در اختیار نداشت.

رشیدی عنوان کرد: در چنین شرایطی یک ارتش تا دندان مسلح با آمادگی صددرصد و پشتیبانی بیش از ۴۰ کشور به مرز‌های جمهوری اسلامی ایران حمله کرد و تصورشان این بود که ظرف یک هفته تهران را فتح کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به چرایی تقدس این دفاع، تصریح کرد: زمانی که کار برای رضای خدا باشد مقدس است؛ نیرو‌های مردمی ما نیز با دست خالی و سلاح‌های شخصی در مقابل رژیم بعثی صدام ایستادند؛ شاید در روز‌های ابتدایی جنگ دشمن باور نداشت چه کسی آن‌ها را متوقف کرد.

او با بیان اینکه اگر در جنگ تحمیلی فقط بر نیرو‌های دولتی و هزینه مادی تکیه می‌کردیم، موفقیتی حاصل نمی‌شد، اضافه کرد: حضرت امام خمینی (ره) با ایده جدید بسیج مردمی را با نیرو‌های مسلح گره زد و توفیقاتی حاصل شد و همه مردم آب و خاک را به خودشان متعلق دانستند.

رشیدی با اشاره به تاریخ کهن کشورمان، گفت: ما قبل از انقلاب هم جنگ‌های متمادی با کشور‌های همسایه داشته‌ایم و کلمه دفاع را نیز به کار می‌بردیم، اما در اثر بی‌لیاقتی پادشاهان هر بار بخشی از خاک کشور را از دست دادیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه در جنگ هشت ساله، کلمه‌ی مقدس در کنار دفاع قرار گرفت، تصریح کرد: از دلایل محکم تقدس این دفاع، این بود که عارف‌ترین، الهی‌ترین و مجتهدترین فرد به‌عنوان فرمانده این جنگ بود و از طرفی حضرت امام (ره) صدام را کافر نامید و همین صدام طرف دار کفار نیز بود، بنابراین رزمندگان ما این جبهه بندی برای‌شان کامل شد و با اعتقاد به شعار چه بکشیم و چه ما را بکشند پیروز میدان هستیم، به میادین نبرد شتافتند.

او با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس، تصریح کرد: زنان در دفاع مقدس چه به عنوان مادر یا همسر رزمنده و چه در ستاد‌های پشتیبانی جنگ و یا امدادگر و پرستار نقش بی‌بدیلی ایفا کردند.

رشیدی با تأکید بر برکات فعالیت‌های جهادی، خاطرنشان کرد: اگر روحیه جهادی بر ما حاکم باشد قطعاً در همه میادین پیروز هستیم و این روحیه جهادی از رزمندگان به ما رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به پیام‌های گرانقدر شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان، از گردآوری ۷۵۰ وصیت‌نامه از شهدای استان تاکنون خبرداد و افزود: قرار است این وصیت‌نامه‌ها با حمایت این اداره‌کل در قالب یک مجموعه چند جلدی باعنوان «صحیفه شهدای لرستان» چاپ شوند.

او با اشاره به دستآورد‌های دفاع مقدس، عنوان کرد: فروپاشی ائتلاف ابرقدرت‌ها، قدرت پاسخ گویی به جنایات آمریکا مانند پرتاپ موشک به پایگاه عین‌الاسد بعد از شهادت سردار سلیمانی، تقویت روحیه گروه‌های جهادی، اتحاد بین نیرو‌های مسلح، تقویت توان نظامی و تسلیحاتی کشور و ارتقا جایگاه زنان در جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین دستاورد‌های دوران دفاع مقدس هستند.

انتهای پیام/ب

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir