تشویق مشترکان کم مصرف گاز و چند خبر کوتاه از لرستان

تشویق مشترکان کم مصرف گاز و چند خبر کوتاه از لرستان
شناسه خبـر : ۶۲۳۶۰ یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵

خرم‌آباد - مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت:برای تشویق مصرف‌کنندگان گاز طبیعی به رعایت الگوی مصرف ،مشترکینی که در ماه کمتر از ۲۰۰ متر مکعب گاز مصرف نمایند گازبهای آنها از ابتدای آذر ماه سالجاری تا ۱۵ فرودین ۱۴۰۰ به صورت رایگان خواهد بود.

به گزارش موج خبر، کرم گودرزی با بیان اینکه همه مصرف‌کنندگان اگر مصرف گاز را به نسبت سال های ۹۶ و ۹۷، حدود ۱۰ درصد کاهش دهند، کل گازبها با ۱۵ درصد تخفیف محاسبه خواهد شد،اظهار داشت: همچنین اگر مشترکان پر مصرف به نسبت سال ۹۶ و ۹۷، بیش از ۱۵ درصد افزایش مصرف داشته باشند، قیمت کل گاز مصرفی آن‌ها،  ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی گفت:بیش از یک میلیارد و ۴۱میلیون مترمکعب گاز از ابتدای امسال تاکنون در استان مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش یافته است.

گودرزی با بیان اینکه اکنون بیش از ۵۵۰ هزار مشترک تحت پوشش شرکت گاز لرستان قرار دارد افزود: بیش از یکهزار و ۶۰۰ واحد صنعتی لرستان، ۹۹.۸ درصد خانوار شهری و بیش از ۸۸ درصد خانوارهای روستایی واجد شرایط لرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. 

***

فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری یک جاعل و کشف یک فقره کلاهبرداری با استفاده از جعل قولنامه برای ارثیه پدری به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در خرم آباد خبر داد.

به گزارش موج خبر از پایگاه خبری پلیس، سردار حاجی محمد مهدیان نسب اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به پلیس آگاهی لرستان و اعلام شکایت مبنی بر اینکه برادرش برای اقدامات سودجویانه و کسب منافع مادی با دستکاری و جعل قولنامه، یک دستگاه واحد مسکونی ارثیه پدری را تصاحب کرده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده توسط ماموران محرز شد، فرد خاطی با دسترسی به مدارک هویتی متوفی، جعل امضا وی و تنظیم قولنامه، یک باب ساختمان مسکونی را به ارزش ۱۰ میلیارد ریال به تصرف خود درآورده است.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه فرد جاعل را شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر که در بازجویی های به عمل آمده به بزه ارتکابی اعتراف و پس از تکمیل پرونده به مرجع ذیصلاح معرفی شد.

***

سرپرست فرمانداری سلسله گفت: دسترسی همه دانش‌آموزان سلسله به نرم‌افزار شاد باید فراهم شود.

به گزارش موج خبر، "مرتضی مهدوی کیا" در دیدار با مدیر و کارکنان آموزش و پرورش شهرستان در دفتر فرماندار با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش باید سرمایه‌گذاری انجام شود، افزود: بزرگترین سرمایه در این حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص است.

وی با بیان اینکه باید با تلاش و فعالیت مستمر کیفیت وضعیت آموزشی را بهبود بخشیم و نیروی کارآمد و متخصص در این حوزه تربیت کنیم، عنوان کرد: وظیفه‌شناسی معلمان موجب شده تا امروز با وجود ویروس کرونا و در راستای اجرای شعار «آموزش تعطیل نیست»، شاهد خدمات ارزنده‌ و همراه با خلاقیت از این قشر فداکار در جامعه باشیم. 

مهدوی کیا با بیان اینکه آینده کشور به دست جوانان این سرزمین است که تربیت آنان توسط معلمان رقم می‌خورد، افزود: معلمان سکانداران اصلی پیشرفت و توسعه در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه لازمه توسعه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در بخش های مختلف، توجه به آموزش و پرورش است، بیان کرد: توسعه و پیشرفت آینده کشور در گرو آموزش و پرورش پویا و با کیفیت است.

بیش از 14 هزار دانش آموز در شهرستان به تحصیل علم و دانش مشغول هستند. 

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir