تجلیل از مقام 500 شهیده زن لرستان/مستند زندگی مادر و همسران شهدا ساخته می‌شود

تجلیل از مقام 500 شهیده زن لرستان/مستند زندگی مادر و همسران شهدا ساخته می‌شود
شناسه خبـر : ۶۲۲۵۲ یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان از برپایی کنگره ملی 17 هزار شهیده زن و تجلیل از مقام 500 شهیده زن لرستان در بهمن‌ماه امسال خبر داد.

ناهید پرویزپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، در تشریح نقش زنان لرستان در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: زنان در تمام عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضور پررنگی داشته و دارند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین حضور منسجم زنان را می‌توان در ابتدای پیروزی اتقلاب اسلامی مشاهد کرد، زمانی که زنان همچون مردان در تظاهرات علیه رژیم ستمشاهی به خیابان آمدند و خواهان تغییر حکومت شاهنشاهی به جمهوری اسلامی شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان به نقش‌های تاثیرگذار زنان در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی نیز بانوان لرستانی همچون دیگر زنان ایران اسلامی، همسران و فرزندان خود را برای حضور در جبهه حق علیه باطل تشویق و ترغیب کردند.

پرویزپور بیان داشت: همچنین این زنان در پشت صحنه جنگ، نقش سرپرستی خانواده را نیز بر عهده داشتند و خستگی‌ناپذیر و با اراده محکم به تامین معیشت و تربیت فرزندان پرادختند.

وی به حضور بانوان در نقش بهیار و پرستار در بیمارستان‌های صحرایی و خط مقدم جبهه‌ها و همچنین حضور برخی دیگر در مساجد و تکایا و پشتیبانی و بسته‌بندی موادغذایی اشاره و آن را نقش غیرقابل انکار در پیروزی رزمندگان عنوان کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با بیان اینکه امروز نیز زنان نقش تعیین‌کننده‌ای در جنگ نرم علیه تبلیغات دشمن دارند، گفت: زنان نیز امروز به عنوان بخش مهمی از جامعه که وظیفه تربیت نسل را بر عهده دارند، در مقابل همجه‌های تبلیعاتی دشمنان ایستاده و با شناخت و انتقال آگاهی فرزندان را همانند فرزندان نسل اول انقلاب مدافع ارزش‌های نظام تربیت می‌کنند.

پرویزپور ادامه داد: برای تببین نقش زنان، کتابی با محتوای خدمات متقابل انقلاب اسلامی برای زنان و زنان برای انقلاب اسلامی در حال تدوین است، این مجموعه در حال جمع‌بندی آمار و اطلاعات از همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی از برپایی کنگره ملی 17 هزار شهیده زن و تجلیل از مقام 500 شهیده زن لرستان در بهمن‌ماه امسال خبر و ادامه داد: همچنین سال آینده کنگره ملی 6 هزار و 300 شهید لرستان را خواهیم داشت که برای این مهم کارگروه زنان و خانواده تشکیل شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با بیان اینکه در این کارگروه 12 طرح به تصویب رسیده است، افزود: نصب المان و سردیس‌ها از زنان شهیده استان، رونمایی از کتاب مصور زنان شهیده و ساخت مستند 24 قسمتی از زندگی مادر و همسران شهدا و جانبازان استان از جمله این طرح‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir