کتابخانه عمومی استاد عبدالمحمد آیتی در بروجرد افتتاح شد

کتابخانه عمومی استاد عبدالمحمد آیتی در بروجرد افتتاح شد
شناسه خبـر : ۶۱۴۲۴ پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

بروجرد - کتابخانه عمومی درجه یک استاد عبدالمحمد آیتی روز پنجشنبه با حضور سید موسی خادمی استاندار لرستان، امام جمعه، نمایندگان مردم شهرستان در مجلس، سرپرست فرمانداری بروجرد و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش موج خبر، سرپرست فرمانداری بروجرد روز پنجشنبه در آیین افتتاح و بهره برداری از کتابخانه استاد آیتی بروجرد گفت: عملیات اجرایی سه کتابخانه جدید در این شهرستان در حال اجرا است و در دهه فجر امسال نیز سه کتابخانه در بروجرد افتتاح می‌شود.

احمد گودرزیان اظهار داشت: عملیات ساخت این کتابخانه ۱۲ سال پیش آغاز شده و در زمین به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر و با زیر بنای یک هزار و ۲۵۰ متر مربع احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این طرح ۳۸ میلیارد ریال بوده است، افزود: بهره برداری و افتتاح این کتابخانه یک اقدام مهم فرهنگی در شهرک اندیشه بروجرد است.

 امام جمعه بروجرد بیان کرد: فرهنگ زیر بنا و اساس است اگر فقر فر هنگی حاکم شود فقر دینی نیز ایجاد می شود.

حجت الاسلام سید علی حسینی اضافه کرد: احداث کتابخانه در منطقه شهرک اندیشه یک اقدام مهم و خوب فرهنگی است، اگر بخواهیم مردمی آگاه داشته باشیم باید مطالعه کنیم، باید تلاش کرد کتاب های مفید در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) در مقابل حضرت زهرا از جای خود بلند می شد و او را در جای خود می نشاند، ایشان فراتر از وظیفه پدر با حضرت فاطمه (س) برخورد می کرد.

امام جمعه بروجرد گفت: رابطه حضرت زهرا (س) و حضرت محمد (ص) الهی بود، پیامبر فرمود من فدای فاطمه، وقتی پیامبر حرفی می زند تعارف و مبالغه نیست و بیان پیامبر حکم وحی دارد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان گفت: کتابخانه عبدالمحمد آیتی در سه طبقه با ظرفیت ۲۰۰ نفر و با اعتبار چهار میلیارد تومان افتتاح و بهره برداری شده است.
فرشته طهماسبی افزود: برای تجهیز این کتابخانه یک میلیارد تومان هزینه شده است در حال حاضر بزرگترین کتابخانه عمومی لرستان و درجه یک می باشد.

وی بیان کرد: کتابخانه مرکزی خرم آباد باید به بهره برداری برسد و زیبنده استان نیست که کتابخانه مرکزی نداشته باشد از نظر فضای فیزیکی دراستان در فقر هستیم از استاندار لرستان و نمایندگان مجلس تقاضا داریم تا کتابخانه مرکزی را پیگیری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: کتابخانه استاد عبدالمحمد آیتی از کتابخانه های درجه یک است، این نوید را می دهیم که در دهه فجر کتابخانه باهنر بروجرد و کتابخانه شهرستان الیگودرز افتتاح شود و کتابخانه پلدختر نیز تا ۲ ماه آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.
احمد حسین فتایی اضافه کرد: در حوزه فرهنگ و هنر هر چقدر هزینه شود، سرمایه گذاری است.
وی یادآور شد: به زودی شاهد افتتاح موزه فرهنگ و هنر در بروجرد خواهیم بود که باید توسط مسوولان شهرستان حمایت شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان دنبال کننده مطالبات مردم هستند و ما پشتیبان مسوولان هستیم.
عباس گودرزی اظهار داشت: بروجرد شهر مفاخر و شهیدان است و به تعبیر مقام معظم رهبری شهر استعداد های درخشان است که باید به یک قطب فرهنگی در کشور تبدیل شود.
وی تاکید کرد: در حوزه فرهنگ و هنر کارهای خوبی انجام شده باید پیگیر افتتاح کتابخانه باهنر نیز باشیم.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هماهنگی برای بازسازی سینما آزادی انجام شده است و به یک پردیس سینمایی تبدیل خواهد شد.
گودرزی بیان کرد: خانه معلم در شان فرهنگیان شهرستان نیست و پروژه جدید در حال احداث است که باید پیگیر ان باشیم.
وی اضافه کرد: حوزه هنری شهرستان بستر فرهنگ و هنر انقلاب است و در تعامل با اداره ارشاد برنامه های فرهنگی اجرا خواهد شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعه راه ورود به دنیای تفکر و خلاقیت است و ذهن را به تفکر وا می دارد، مطالعه زبان و گوش را فعال می کند.
فاطمه مقصودی بیان کرد: کتاب گنج حکیم است و انسان خردمند با مطالعه عقل خود را پخته می کند هرچقدر در راه افزایش سرانه مطالعه قدم برداریم یک سرمایه گذاری بزرگ است و اگر می خواهیم توسعه داشته باشیم باید سرانه  مطالعه را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب، باید مراکز فرهنگی رونق بگیرند. شهرستان بروجرد دارای جاذبه های فرهنگی زیاد است که هیچ کاری برای شناسایی انان انجام نشده است.

به گزارش موج خبر، در این آیین مقرر شد نمایندگی حوزه هنر در بروجرد به زودی راه اندازی شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir