لرستان مشکلی در تامین کالاهای اساسی ندارد

لرستان مشکلی در تامین کالاهای اساسی ندارد
شناسه خبـر : ۶۱۱۵۶ چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

خرم‌آباد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: کمبود هیچگونه کالای اساسی در این استان وجود ندارد و تنها در نظام توزیع با مشکلاتی مواجه هستیم.

به گزارش موج خبر محمود ثمینی روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان اظهار داشت: باید برای نیازمندی های مردم تلاش کرد و راهکارهای منطقی برای نظام توزیع کالا مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: توزیع کالاهای اساسی بین مردم باید تسهیل و روانسازی شود چراکه اگر مسیر توزیع به درستی از سوی مسئولین انجام شود هیچگاه احتکار خانگی صورت نمی گیرد.

وی افزود: میزان توزیع کالا به ویژه روغن در بازار بر اساس جمعیت است بنابراین مردم باید از احتکار خانگی خودداری و اقلام مورد نیاز را بر اساس میزان مصرف خریداری کنند.

ثمینی با تاکید بر اینکه مردم استان نباید نگران کمبود تامین کالا باشند اظهار داشت: روش توزیع کالاها باید تسهیل و به ویژه در روستاها روان سازی شود تا روستاییان در شرایط شیوع کرونا برای تهیه اقلام اساسی به شهر مراجعه نکنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: تحمیل خرید یک کالای خاص از سوی فروشندگان تخلف محسوب می‌شود و در صورت گزارش مردم یا بازرسان، با فروشگاههای متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

ثمینی همچنین با تاکید بر صرفه جویی در مصرف سوخت افزود: باید با مصرف درست سوخت خانگی به پایداری انرژی گاز و تامین برق مورد نیاز کمک و از قطعی گاز در برخی مناطق پیشگیری کنیم.

وی اضافه کرد: پرداختی مشترکانی که کمتر از ۲۰۰ متر مکعب گاز مصرف کنند مجانی است.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام دهه فجر ادامه داد: باید با تفکر جهادی فارغ از هرگونه تفکر سیاسی جهت توسعه لرستان تلاش و برای انجام خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم از شهید سلیمانی الگو برداری کرد.

ثمینی با تاکید بر پاسخگویی مدیران به رسانه ها افزود: کمبودها و مشکلات را باید با نگاه انتقادی دلسوزانه و به دور از تخریب منتشر کرد که در این راستا نشست مجازی مدیران استان در زمان شیوع کرونا موثر بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا نباید اطلاع رسانی به مردم متوقف شود که در این خصوص برگزاری نشست های مجازی مسئولین با خبرنگاران بسیار مفید و اقدامی موثر است.

ثمینی گفت: گلایه مدیران از خبرنگاران ابتدا به شورای اطلاع رسانی ارجاع داده شود و همچنین تهمت و دروغ به مدیران مسیری متفاوت است که پیگیری قضایی دارد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir