تولید سالانه ۷ هزار تن تخم مرغ در لرستان

تولید سالانه ۷ هزار تن تخم مرغ در لرستان
شناسه خبـر : ۶۱۱۳۱ چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه ۷ هزار تن تخم مرغ در لرستان تولید می شود.

به گزارش   موج خبر  از لرستان، جعفرپور مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه سالانه ۷ هزار تن تخم مرغ در لرستان تولید می‌شود، گفت: نیاز استان به تخم مرغ ۲۰ هزار تن است که حدود ۴۵ درصد نیاز استان را تامین می‌کند.

محمد علی جعفرپور اظهار داشت: در استان لرستان ۱۶ واحد مرغ تخم گذار فعالیت می‌کنند که ظرفیت آن‌ها ۶۵۰ هزار قطعه است.

او با اشاره به این که سالانه هفت هزار تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود افزود: نیاز استان به تخم مرغ ۲۰ هزار تن است که حدود ۴۵ درصد نیاز استان به تخم مرغ در استان تامین می‌شود و مابقی نیاز را باید از استان‌های دیگر وارد کرد.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو تخم مرغ برای مرغداری‌ها ۱۴ هزار تومان در نظر گرفته شده که این رقم در نوسان بین ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان است چرا که با افزایش قیمت نهاده‌ها و تولید، قیمت تولید هر کیلو تخم مرغ برای مرغداری‌ها حدود ۱۶ هزار تومان است.

جعفرپور عنوان کرد: هزینه بخش تولید افزایش یافته، اما باید به گونه‌ای باشد که تنظیم بازار متناسب با قیمت تمام شده تخم مرغ باشد و با توجه به این که در این مدت نهاده‌ها ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته اند ضروری است قیمت نهایی با هزینه‌ها متناسب باشد تا مرغداری‌ها همچنان تولید خود را ادامه دهند.

او از احداث شش واحد جدید در استان خبر داد و گفت: امسال مجوز احداث شش واحد تولیدی مرغ تخم گذار در استان صادر شده که ظرفیت آن‌ها ۲۰۰ هزار قطعه است که برخی از این واحد‌ها فعالیت خود را آغاز کرده اند.

انتهای پیام/ر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir