میانگین نمرات امتحان نهایی دانش‌آموزان لرستان ارتقا یافت

میانگین نمرات امتحان نهایی دانش‌آموزان لرستان ارتقا یافت
شناسه خبـر : ۶۱۱۰۶ چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

خرم‌آباد - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت: میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان این استان ۱۱.۷۴ و قبولی ها نیز ۵.۸۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش موج خبر نصراله بازگیران روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: با توجه به حوادث غیرمترقبه استان طی ۲ سال اخیر ( سیل ویرانگر سال ۹۸ و بحران کرونا) و در مقایسه با عملکرد کشوری، لرستان موفقیت چشمگیری در افزایش میانگین نمرات و درصد قبولی کسب کرده است.

وی اظهار داشت: لرستان سال گذشته با ارتقای شاخص رشد میانگین، مقام دوم کشور را کسب کرد و امسال نیز با ارتقای۴۷ صدمی که چندین برابر متوسط رشد کشوری است به رکورد بی سابقه ۱۱.۷۴ نمرات نهایی رسید که بالاترین عدد ثبت شده در بایگانی امتحانات نهایی استان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در خصوص امتحانات نهایی پایه دوازدهم ادامه داد: امتحانات دانش آموزان این پایه خردادماه به صورت نهایی و حضوری است اما اکنون در نوبت اول، تمام مقاطع تحصیلی استان آزمون غیرحضوری دارند.

بازگیران عنوان کرد: امتحانات داوطلبان آزاد و بزرگسال که دروس جامانده پایه دوازدهم دارند از ۱۵ دی ماه جاری تا دوم اسفند به صورت حضوری، با رعایت پروتکل های بهداشتی در ۴۸ حوزه امتحانی در حال برگزاری است.

۳۶۰ هزار دانش آموز در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه لرستان تحصیل می کنند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir