تعداد زندانیان جرائم غیرعمد در لرستان کاهش یافت

تعداد زندانیان جرائم غیرعمد در لرستان کاهش یافت
شناسه خبـر : ۴۹۸۰۹ جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸

گروه استان‌ها- مدیرعامل ستاد دیه استان لرستان با بیان اینکه تعداد زندانیان جرائم غیر عمد در لرستان کاهش یافته است گفت: هم اکنون ۲۳۷ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های لرستان به سر می‌برند.

توکل شاکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در بروجرد اظهار داشت: خوشبختانه از تعداد زندانی‌های جرائم غیر عمد که در استان و شهرستان بروجرد بودند کاسته شده و ما این را مدیون کمک‌های خیرخواهانه و مردمی هستیم.

وی افزود: هم اکنون 26 زندانی جرائم غیر عمد در شهرستان بروجرد وجود دارد که البته تعداد 11 نفر از این زندانی‌ها به همت ستاد دیه لرستان و شش نفر دیگر از آنها به کمک خیرین این شهرستان به زودی آزاد شده و به آغوش خانواده و جامعه باز می‌گردند. جدا از خیرین و کمک‌های مردمی توانستیم با استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان  در این امر جمعا 17 نفر را آزاد کنیم.

مدیرعامل ستاد دیه استان لرستان عنوان کرد: متاسفانه هم اکنون 237 نفر زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان داریم که بدهی این افراد بیش از بیست و یک میلیارد تومان است و سعی ما بر این است که بتوانیم با کمک خیرین این افراد را رفع جرم و آزاد کنیم، اگر کمک‌های خیرین و حمایت‌های آنها نبود نمی‌توانستیم هیچگونه اقدامی برای این افراد داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش خانواده در رفع و پایین آمدن میزان جرم در جامعه تصریح کرد: هیچ کس ذاتا مجرم به دنیا نیامده است گناه برخی زیاده خواهی و طمع است که باید تربیت و مهار شود افرادی که در زندان به سر می‌بردند دوست نداشتند این شرایط را تجربه کنند و ناخواسته درگیر اینگونه مسائل شدند، این افراد را می‌توان با ظرفیت‌های موجود اولویت‌بندی کرده و از بند زندان رها کرد.

شاکرمی خاطرنشان کرد: در شهرستان بروجرد 26 نفر زندانی غیر عمد داشتیم که خوشبختانه به همت خیرین و بسیج حقوقدانان و پرداخت 167 میلیون تومان زمینه آزادی شش نفر از آنها فراهم شد.

وی اظهارداشت: در امر کمک رسانی به زندانیان غیر عمد، نباید کمک‌های دستگاه های قضا و مدیر کل زندان‌های استان  را نادیده گرفت و عزیزان آزاد شده، آزادی خود را مدیون این افراد هستند.

انتهای پیام/642/ ت

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir