تعطیلی مشاغل گروه سه و چهار لرستان در هفته آینده

تعطیلی مشاغل گروه سه و چهار لرستان در هفته آینده
شناسه خبـر : ۴۹۴۴۹ پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

خرم‌آباد - بنابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی شهرهای لرستان از ۲ روز گذشته در وضعیت نارنجی قرار دارند و محدودیت فعالیت‌های عمومی و کسبه این استان از شنبه هفته آینده متناسب با وضعیت جدید خواهد بود.

به گزارش موج خبر براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت گروه‌های سه و چهار شغلی، مراکز تجمعی مانند مراکز خرید و تجاری سربسته (پاساژ) و برخی اماکن فرهنگی و مذهبی در شهرهای نارنجی ممنوع است.

 در این راستا مشاغل گروه سه شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی تعطیل هستند و فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری نیز کاهش خواهد داشت.

همچنین فعالیت ها مشاغل گروه چهار شامل همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها یا عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی مشمول تعطیلی مصوبات مقابله با کرونا هستند.

بر این اساس ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری با کاهش حضور یک سوم و سایر ادارات با ۵۰ درصد کارکنان انجام فعالیت خواهند کرد.

تا روز ۱۱ آذرماه خرم‌آباد، بروجرد و الشتر در وضعیت قرمز، چگنی زرد و مابقی شهرستان های ۱۱ گانه لرستان نارنجی بودند که با اعمال محدودیت های آذرماه، در حال حاضر شرایط تمامی شهرستان ها نارنجی است.

محدودیت های قبلی تا پایان هفته جاری در استان ادامه دارد و محدودیت های جدید نیز تا اعلام بعدی ستاد مقابله با کرونا قابل استناد است.

تا دهم آذرماه  ابتلای قطعی ۵۶ هزار و ۱۹۷ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یکهزار و ۱۵۰ نفر نیز جان باخته‌اند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir