ذخایرخون در وضعیت مطلوبی قرار دارد/ خون‌دهی‌ها به صورت مستمر باشد

ذخایرخون در وضعیت مطلوبی قرار دارد/ خون‌دهی‌ها به صورت مستمر باشد
شناسه خبـر : ۴۹۴۴۷ پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت:با توجه به اینکه نیاز به خون یک نیاز دائمی است و از طرفی خون و فرآورده‌های آن مدت‌نگهداری محدود دارند، پس لازم است همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های منفی به صورت مستمر مبادرت به اهدای خون کنند.

غلامرضا حامدی در گفت‌و‌گو با موج خبر در خرم‌آباد، در رابطه با وضعیت بانک خون لرستان، اظهار داشت: با توجه به کاهش ذخایر خونی در مراکز انتقال خون و در طی فراخوان سازمان، به همت مردم منجر به اهدای خون شد و در حال حاضر ذخایر انتقال خون در وضعیت مطلوب قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه نیاز به خون یک نیاز دائمی است و از طرفی خون و فرآورده‌های آن مدت‌نگهداری محدود دارند، برای مثال فرآورده پلاکت سه تا پنج روز مدت نگهداری دارد، پس لازم است همه گروه‌های خونی به ویژه گروه های منفی به صورت مستمر مبادرت به اهدای خون کنند.

مدیرکل انتقال خون لرستان در رابطه با نبود پایگاه انتقال خون و گلایه برخی از مردم شهرستان‌های مختلف، اظهار داشت: لرستان دارای چهار پایگاه انتقال خون است، در حالی که یکی از استان‌های هم‌سطح استان دارای یک یا دو پایگاه هستند و از طرفی احداث پایگاه مستلزم داشتن شاخص‌هایی مانند تعداد جمعیت، تعداد اهدا کننده خون ، تعداد تخت بیمارستانی، تعداد بیماران خاص و ... بوده و مجوز آن توسط ستاد مرکزی انتقال خون صادر می شود.

حامدی بیان داشت: با توجه به تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در سطح استان و تاثیر درمانی پلاسمایی افراد برای مبتلایان جدید علیرغم تبلیغات کشوری و استانی از صدا و سیما و فضای مجازی تعداد مراجعه‌کنندگانی که قبلا مبتلا بودند قابل قبول نیست و لازم بوده فرهنگ‌سازی در زمینه اینکه اهدای پلاسما باعث کاهش سطح ایمنی این افراد و زمینه‌ساز ابتلای بعدی نمی‌شود انجام شو.

وی تصریح کرد: این عزیزان می توانند جهت اهدای خون کامل به مراکز انتقال خون در سطح استان مراجعه کنند و نه تنها پلاسما بلکه خون این عزیزان مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir