معاون وزیر بهداشت: ۳۰ هزار نیروی جدید در حوزه سلامت استخدام می‌شود/توزیع کیت‌های تشخیص سریع کرونا در استان‌ها

معاون وزیر بهداشت: ۳۰ هزار نیروی جدید در حوزه سلامت استخدام می‌شود/توزیع کیت‌های تشخیص سریع کرونا در استان‌ها
شناسه خبـر : ۴۹۲۱۰ چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴

گروه استان‌ها- معاون درمان وزارت بهداشت از صدور مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر در حوزه سلامت خبر داد و گفت: نیروهای طرحی و شرکتی حوزه سلامت می‌توانند با شرکت در این آزمون استخدامی کمبود نیرو حوزه سلامت را برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری  تسنیم از الیگودرز قاسم جان‌بابایی عصر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید ولیان الیگودرز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به کمبود جراح قلب در بیمارستان شهید ولیان اظهار داشت: امیدواریم با همکاری‌ معاون آموزش وزارت بهداشت مشکل کمبود جراح قلب بیمارستان شهید ولیان الیگودرز برطرف شود چون با حل  مشکل کمبود جراح قلب بیمارستان شهید ولیان مشکل آنژو گرافی این بیمارستان نیزبر طرف می‌شود.

وی افزود: با توجه به توزیع تست‌های آنتی ژن سریع بین مراکز بهداشت استان‌های کشور در مراکز بهداشت بلافاصله بیماران مشکوک به کرونا شناسایی می‌شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت در رابطه با کمبود نیرو در بخش‌های درمانی شهرستان‌های محروم عنوان کرد: دولت امسال در استخدام نیرو در حوزه سلامت اقدامات ویژه‌ای انجام داد هم اکنون نیز مجوز 30 هزار استخدام در حوزه سلامت صادر کرده است در همین راستا نیروهای طرحی و شرکتی نیز با شرکت در این آزمون استخدامی می‌توانند کمبود نیرو حوزه سلامت را برطرف کنند.

جان بابایی با بیان اینکه با اقداماتی که در کشور شد و با تولید کیت تشخیص سریع آنتی ژن، خوشبختانه نتیجه تست افراد مشکوک سریع مشخص می‌شود، گفت: این کیت‌ها به همه استان‌ها توزیع شده است، تولید داخل است و تست هم شده است.

وی افزود: این کیت‌های تشخیص سریع را به همه شهرستان به اندازه کافی می‌دهند که در بخش سرپایی در مراکز بهداشت هرکسی که مشکوک است تست انجام دهد.

تعداد بیماران کرونایی بستری شده در الیگودرز کاهش یافت

 جان‌بابایی ‌در رابطه با وضعیت کرونایی این شهرستان اظهارداشت: بنده به دعوت نماینده مردم الیگودرز در مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مسئولان الیگودرز به خدمت آمدم و اولویت نخست بنده بازدید از بخش‌های کرونا بود.

وی افزود: خوشبختانه با زحمت و تلاش فرماندار که جای تقدیر دارد کاری که تقریبا اکثر استان‌ها از هفته گذشته شروع کردند وی از سه هفته زودتر شروع کرد و با ایجاد محدودیت‌هایی هم در سطح شهر و هم در بحث مراسمات میزان ابتلا در این شهرستان کاهش یافت.

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد:کار فرماندار بسیار جسورانه بود که زودتر از جاهای دیگر شاهد کاهش بستری و به تبع آن کاهش مرگ و میر در این شهرستان هستیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه اکنون الیگودرز جزء جاهایی است که ما به سرعت کاهش بستری داشتیم و اکنون در اکثر بخش‌ها شاهد خالی بودن یک سوم تخت‌ها هستیم و به تبع مرگ و میر کم می‌شود.

جان بابایی گفت: مهمترین علت مرگ و میر ما مربوط به کسانی است که سن بالایی دارند و زمانی که بار بیماری زیاد شود ذاتا مرگ و میر نیز بالا می‌رود که خوشبختانه با محدودیت‌هایی که در شهرستان الیگودرز انجام شده این مرگ و میر کاهش یافته است.

انتهای پیام/645/ ت

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir