جذب سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در لرستان

جذب سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در لرستان
شناسه خبـر : ۴۹۱۴۶ چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

خرم‌آباد - کارشناس مسوول مدارس راه دور آموزش و پرورش لرستان گفت: سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل امسال از طریق این مدارس جذب شده‌اند.

عزت الله رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: هم اکنون ۷۵ مدرسه آموزش از راه دور در تمام شهرستان و مناطق استان غیر از سیلاخور و ویسیان فعال هستند و هفت هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این واحدها تحصیل می کنند.

رضایی ماموریت مدارس آموزش از راه دور را جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل عنوان کرد و گفت: دانش آموزان این مدارس در سه گروه بزرگسالان، داوطلب آزاد و لازم التعلیم ( تعلیم واجب) آموزش داده می شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح آشتی با آموزش (آبا) برای افراد لازم التعلیم اظهار داشت: در این طرح، دانش‌آموزان با شهریه حدود ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان تحت حمایت دستگاه های اجرایی و خیران قرار می گیرند.

رضایی بدون اشاره به تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در لرستان ادامه داد: اکنون ۵۰ درصد مدارس آموزش از راه دور استان الکترونیکی هستند و مابقی، تحت پوشش شبکه شاد قرار دارند.

وی اضافه کرد: مدارس آموزش از راه دور لرستان سال گذشته رتبه برتر آموزش و رتبه ۲ جشنواره قلم را در کشور کسب کردند.

۳۶۰ هزار دانش آموز در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه لرستان تحصیل می کنند.

مدارس آموزش از راه دور نوع خاصی از انواع مدارس و مخصوص تحصیل قشر خاصی از جامعه هستند.

به طور کلی افرادی که می توانند به تحصیل در مدارس آموزش از راه دور بپردازند بزرگسالانی هستند که در جامعه مشغول به کار در حرفه های مختلف هستند و به دلیل داشتن مشغله های تامین معیشت خانواده قادر به شرکت در کلاس های آموزشی مدارس بزرگسالان به صورت حضوری نیستند و دسته دوم افرادی هستند که به دلیل داشتن معلولیت های جسمی نمی توانند به صورت مداوم در کلاس های حضوری شرکت کنند.

به علاوه با وجود تلاش مداوم دولت جهت بهبود اوضاع مناطق دور افتاده و توجه به آموزش در تمام نقاط کشور، هنوز هم روستاهایی وجود دارند که در آن ها تنها یک یا ۲ کودک در سنین آموزش است و ساخت مدارس یا مکان آموزشی برای آن ها توجیه بودجه نداشته باشد.

این افراد دانش آموزان لازم التعلیمی هستند که در سن دریافت دیپلم رایگان قرار دارند اما امکان دسترسی آنها به خدمات آموزشی در دوره متوسطه اول و دوم وجود ندارد که با تصویب کمیسیون‌های مربوطه از خدمات آموزش از راه دور بهره‌مند خواهند شد. 

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir