احیای ۲۰ واحد اقتصادی راکد در لرستان

احیای ۲۰ واحد اقتصادی راکد در لرستان
شناسه خبـر : ۴۹۱۴۰ چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

معاون استاندار لرستان گفت: ۱۰۰ واحد اقتصادی لرستان در تملک بانک‌ها بود که تاکنون ۲۰ واحد راکد احیا شده است. ا

به گزارش خبرنگار  موج خبر  ازلرستان، اسد عبداللهی معاون اقتصادی استاندار لرستان اظهار داشت: در راستای احیای واحد‌های صنعتی راکد و غیر فعال، تمرکز براحیاء ظرفیت‌ها با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اقتصادی استان در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: سال گذشته ۳۷ واحد تولیدی راکد در استان وارد چرخه تولید شد و همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون با تمرکز بر احیای واحد‌های تملیکی توسط بانکها، تعداد ۲۰ واحد احیاء و مجدد به چرخه تولید بازگشت.

معاون اقتصادی استاندار لرستان تصریح کرد: در راستای ارتقا و افزایش ظرفیت تولید، واحد‌هایی که با کمتر از ظرفیت اسمی خود فعال بودند، با تامین منابع و تسهیلات سرمایه در گردش این واحد‌ها تلاش شده که ضمن افزایش تولید و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای این واحدها، زمینه را برای تثبیت اشتغال موجود و همچنین جهت جذب نیرو‌های جدید فراهم نمایند.

عبداللهی عنوان کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، تعداد ۱۷۰ واحد اقتصادی از این طریق فعال‌تر شده که علاوه بر حفظ اشتغال موجود، زمینه اشتغال حدود ۲۵۰ نفر را نیز فراهم کرده اند.

او با اشاره به تملک واحد‌های تولیدی توسط بانک‌ها گفت: کل واحد‌های اقتصادی تملیکی بانک‌ها تا پایان سال گذشته ۱۰۰ واحد اقتصادی بوده که طی سال جاری با تمرکز ویژه ستاد تسهیل استان و پیگیری‌های لازم و رصد مستمر عملکرد بانک‌ها، بالغ بر۲۰ واحد اقتصادی مجدد احیاء و تعیین تکلیف شده است.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: با برنامه ریزی لازم و همکاری بانک‌ها پیش بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال افزایش چشمگیری داشته باشند.

انتهای پیام/ر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir