ضرورت احداث صنایع تبدیلی انجیر در معمولان / تکمیل دیوار ساحلی از مطالبات مردم است

ضرورت احداث صنایع تبدیلی انجیر در معمولان / تکمیل دیوار ساحلی از مطالبات مردم است
شناسه خبـر : ۴۹۱۳۰ چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

امام جمعه معمولان گفت: نبود صنایع تبدیلی و سردخانه مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان انجیر در این شهر است و احداث این واحدها برای منطقه ضرورت دارد.

به گزارش موج خبر از پل‌دختر، حجت الاسلام حسن رضایی در جلسه شورای اداری معمولان، اظهارداشت: منطقه زیودار به عنوان قطب انجیر سیاه کشور سالانه ۲۴ هزار تن انجیر تولید می‌کنند، اما با وجود پیشرفت علم و صنعت در دنیا، باغ‌داران این منطقه که حدود ۶۰ سال است به این حرفه مشغول هستند، هم‌چنان به صورت سنتی به کار خود می‌پردازند.

وی به مشکلات انجیرکاران منطقه زیودار اشاره کرد و افزود: نبود صنایع تبدیلی، تکمیلی ،سردخانه و کارخانه بسته بندی و هم‌چنین عدم صادرات  انجیر به علت تازه خوری و ماندگاری ازعمده مشکلات تولید کنندگان می‌باشد.

امام جمعه معمولان بر لزوم احداث صنایع تبدیلی و کاهش خام فروشی محصولات تاکید کرد و گفت: بخش معمولان پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی به ویژه انجیر دارد که مسئولان می‌توانند با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی فرصت‌های اشتغال‌زایی بالقوه در زیودار را به فعلیت تبدیل کنند که با این کار زمینه اشتغال‌زایی در شهرستان فراهم می‌شود.

وی، ترور دانشمند هسته ای را محکوم کرد و اظهار داشت :شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان شهیدمحسن فخری‌زاده ،نشان داد که نباید درمقابل چنگ ودندان دشمن مدارا وسکوت کرد و دم ازصلح وسازش زد.

رضایی یادآورشد: این شهادت نشان داد دربرابر دشمنی که وحشی است و خوی و ادبیات وحشی‌گری دارد، نباید کوتاه آمد.

وی افزود: نرمش وصلح وسازش بادشمنان خیال خامی است که آنان را گستاخ‌تر می‌کند وبرای مذاکره پاپیش می‌گذارند.

امام جمعه معمولان گفت: تکمیل دیوارساحلی شهرمعمولان از مطالبات و دغدغه مردم این شهر است که انتظار می‌رود باتوجه به فصل بارندگی، مسوولان پیگیر تسریع دراجرای این طرح باشند.

وی، دیواره ساحلی گلزار شهدای معمولان را از دیگر مطالبات مردم این شهر برشمرد و اظهار داشت: ماهرچه داریم ازشهدا است که  احداث این دیواره ادای جدین به شهدا است.

رضایی یادآورشد: احداث حسینیه درمحل شهدای گمنام شهر معمولان می‌تواند مجتمع فرهنگی درمنطقه ایجادکند.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir