نگاهی به آثار محدودیت‌ها در آمار کرونا/ نگرانی از بی‌توجهی شهروندان به پروتکل‌ها

نگاهی به آثار محدودیت‌ها در آمار کرونا/ نگرانی از بی‌توجهی شهروندان به پروتکل‌ها
شناسه خبـر : ۴۹۱۰۶ چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

بررسی آمارهای کرونایی در دو بازه زمانی دهه‌ انتهایی آبان و هشت روز ابتدایی آذرماه نشان می‌دهد که در پی اعمال محدودیت‌ها تعداد افراد مبتلا به کرونا از 518 نفر به 305 نفر کاهش یافته و تعداد فوتی‌ها نیز از روزی 11 نفر به 9 نفر رسیده است. حال نگرانی این است که مبادا بار دیگر با کم توجهی برخی شهروندان شاهد افزایش این آمار باشیم.

موج خبر لرستان –محمد عبدالله زاده، دولت از ابتدای آذرماه در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در کشور محدودیت‌های زیادی برای اصناف و مشاغل ایجاد کرد.

در این گزارش سعی داریم با برسی آمارهایی که روزانه از طرف علوم پزشکی لرستان اعلام می‌شود میزان تأثیرات محدودیت‌های کرونایی در لرستان را بررسی کنیم.

بر اساس گفته‌های معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تا تاریخ ۲۰ آبان ماه ۱۳۰ هزار و ۵۸۰ تست از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته‌شده است که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۰۷ نفر به کرونا مبتلا بودند.

 

این آمار در ۳۰ آبان ماه به ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ تست رسیده و تعداد افراد مبتلا نیز ۵۳ هزار و ۲۸۹ نفر شده است یعنی بر اساس یک حساب سرانگشتی در دهه آخر آبان ماه روزانه ۷۸۹ تست از افراد مشکوک به کرونا گرفته‌شده است همچنین می‌توان گفت روزانه ۵۱۸ نفر در لرستان به کرونا مبتلا شده‌اند.

همچنین برای بررسی تأثیر محدودیت‌ها تعداد افراد مبتلابه کرونا را در هشتم آذرماه بررسی می‌کنیم.

مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این زمینه بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا روز هشتم آذر ۱۴۳ هزار و ۵۲۳ تست از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته‌شده است که از این تعداد ۵۵ هزار و ۷۳۴ مورد مثبت اعلام‌شده است.

بنابراین طی این هشت روزانه از ۵ هزار و ۵۳ نفر تست کرونا گرفته‌شده است یعنی روزانه حدود ۶۳۱ تست از افراد مشکوک به کرونا ثبت‌شده است.

همچنین در این مدت دو هزار و ۴۴۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند یعنی روزانه حدود ۳۰۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

همچنین بررسی آمار مرگ نشان می‌دهد که در ده روز پایانی آبان ماه ۱۱۲ نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند یعنی روزانه ۱۱.۲ مورد مرگ اما این آمار در هشت روز ۷۲ مورد مرگ ثبت‌شده یعنی روزانه ۹ نفر فوت می‌کنند.

نتیجه‌گیری

برسی آمارهای ۱۰ روز پایانی آبان ماه و هشت روز ابتدایی آذر نشان می‌دهد که تعداد تست‌های کرونا از ۷۸۹ مورد در روز به ۶۳۱ مورد رسیده و این جای سؤال است که چرا در این شرایط حساس تعداد تست‌های کرونا کاهش‌یافته است.

آمار موجود نشان دهنده آن است که تعداد افراد مبتلا به کرونا از روزی ۵۱۸ نفر به ۳۰۵ نفر کاهش یافته و تعداد فوتی‌ها نیز از روزی ۱۱ نفر به ۹ نفر رسیده است.

نگرانی که در حال حاضر وجود دارد این است که مبادا با کاهش محدودیت‌ها شاهد کم توجهی برخی شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشیم و نهایتا بار دیگر کرونا به اوج رسیده و شیوه آن بیشتر شود.

بر این اساس می‌طلبد که تمام شهروندان در این زمینه توجه ازم را داشته باشند چرا که کوچکترین بی توجهی منجر به ابتلا به کرونا خواهد شد.

انتهای پیام/85020

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir