افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی درآمد کشاورزان لرستان

افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی درآمد کشاورزان لرستان
شناسه خبـر : ۴۸۷۵۲ سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: درآمد کشاورزان استان امسال با اجرای طرح ارتقای امنیت غذایی ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  موج خبر  ازلرستان، اسفندیار حسنی مقدم،رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان  روز سه‌شنبه در جلسه ارتقای امنیت غذایی استان اظهار داشت: پروژه ارتقای امنیت غذایی با هدف ۲۵ درصد افزایش عملکرد ثابت در مزارع گندم، جو و نخود دیم از سال ۹۴ شروع شده است.

او افزود: در این راستا سال زراعی جاری ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم، ۵۴ هزار هکتار جو و ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار نخود دیم با محوریت کشاورزی حفاظتی "کم خاک ورزی و بی خاک ورزی" و استفاده از بذور اصلاح شده جدید اجرا می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: انتظار می‌رود با اجرای این پروژه و افزایش تولید دست کم ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار برای محصول گندم، ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار برای جو و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار برای نخود، ۴۱ هزار و ۵۰۰ تن افزایش تولید این محصولات در استان محقق شود.

حسنی مقدم ادامه داد: این افزایش تولید شامل حدود ۳۰ هزار تن گندم، هشت هزار و ١٠٠ تن جو و سه هزار و ۴۵۰ تن نخود است که ۲۰۰ میلیارد تومان به درآمد کشاورزان لرستانی اضافه می‌کند.

۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در لرستان وجود دارد، ۱۳۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی استان هستند،۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر از این بخش ارتزاق می‌کنند و ارزش افزوده سه میلیون تن محصول تولیدی استان به بیش از هفت هزار میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام/ب

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir