غربالگری ویروس کرونا برای بیش از ۵۳ هزار لرستانی انجام شد

غربالگری ویروس کرونا برای بیش از ۵۳ هزار لرستانی انجام شد
شناسه خبـر : ۴۸۷۳۲ سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

گروه استانها- دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در لرستان گفت: از زمان شروع طرح تاکنون ۵۳هزار و ۶۴۱ نفر غربالگری شده که از این تعداد هزار و ۴۷۶نفر مشکوک به کرونا بودند.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد مریم کوشکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به  اجرای طرح مدیریت محله محور کرونا تحت عنوان «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» اظهار داشت: از زمان شروع این طرح تاکنون 53هزار و 641 نفر در منزل غربالگری شده که از این تعداد هزار و 476نفر مشکوک به کرونا شناسایی و در منزل قرنطینه شدند.

 وی افزود: از ابتدای طرح شهید قاسم سلیمانی هشت هزار و 184 نفر با تشخیص تیم‌های مراقبتی توسط پزشکان طرح ویزیت شده‌اند که  از این تعداد 835 مورد آن در منزل انجام شده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: از زمان شروع طرح مذکور تاکنون 20 هزار و 787 بسته معیشتی توسط تیم‌های حمایتی در بین افراد کم بضاعت شناسایی شده توزیع شده است.

وی انجام قرنطینه معکوس برای گروه‌های پرخطر را یکی از مهم ترین اهداف  طرح شهید قاسم سلیمانی است دانست و بیان کرد: در استان 38 هزار نفر بیمار دیابتی،82 هزار بیمار دارای پرفشاری خون، دو هزار و 793 بیمار سرطانی،187 هزار سالمند، بیش از12 هزار مادر باردار و همچنین  بیش از 8 هزار نفر دارای بیماری‌های زمینه‌ای وجود دارد که جزء گروه‌های پرخطر هستند.

کوشکی با بیان اینکه نظارت تیم‌های بازرسی بهداشت محیط در زمان اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی تشدید شده است گفت: از زمان شروع طرح تا به امروز13 هزار و 371 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده که از این تعداد 155  مرکز متخلف پلمب و 341 مورد برای ادامه روند اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان و سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای  اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در لرستان تصریح کرد: با روند اجرایی که طرح در پیش گرفته است، کاهش قابل توجه تعداد افراد مبتلا و مرگ ناشی از کرونا امیدوار کننده است.

انتهای پیام/645/ت

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir