سامانه بارشی نسبتاً قوی و سرد در راه لرستان

سامانه بارشی نسبتاً قوی و سرد در راه لرستان
شناسه خبـر : ۴۶۵۹۹ چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴

خرم‌آباد- براساس اعلام هواشناسی لرستان، سامانه بارشی نسبتاً قوی از فردا پنج شنبه هفته جاری به این استان وارد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل هواشناسی لرستان با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی نسبتاً قوی و سرد از روز پنج شنبه هفته جاری‬ به لرستان خبر داد.

از روز پنجشنبه لغایت یکشنبه سامانه بارشی نسبتاً قوی و سردی، آسمان استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد که به تناوب طی این مدت برای همه نقاط استان سبب ابرناکی، وزش باد شدید لحظه‌ای، کاهش دما، بارش باران همراه با رعدوبرق می‌شود.

همراهی هوای سرد با این سامانه در نواحی سردسیر شمال و شرق ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف را به دنبال دارد.

احتمال ریزش تگرگ و برخورد صاعقه در نواحی مستعد دور از انتظار نیست، در مجموع بارش‌ها در همه نقاط استان به ویژه در الشتر، نورآباد، خرم آباد، رومشکان، پلدختر، درود، الیگودرز، سپیددشت و شول آباد نمود قابل توجهی دارند که منجر به مخاطراتی از قبیل آب گرفتگی معابر، روان آب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها و مه آلودشدن هوا می‌شود.

تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لایروبی رودخانه و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و راه آب‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و سازمان‌های آب منطقه‌ای برای انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی و پرهیز از صعود به ارتفاعات ضرورت دارد.

متوسط بارش در سطح استان ۶۰ تا ۸۰ میلی متر بوده که به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط مجموعاً به بیش از ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلی متر نیز خواهد رسید.

هر گونه تغییر احتمالی در نحوه حرکت و فعالیت سامانه بارشی پیش رو متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

پنجشنبه در همه نقاط استان بارش باران رخ خواهد داد و روز جمعه با توجه به شرایط فشاری بارش‌ها به صورت پراکنده و رگباری خواهد بود.

از بامداد شنبه لغایت یکشنبه غروب با فعالیت هسته اصلی سامانه برای همه نقاط به ویژه نیمه جنوبی استان بر شدت و مقدار بارش‌ها افزوده می‌شود.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir