اصناف خرم‌آباد پروتکل‌ها را خوب رعایت می‌کنند

اصناف خرم‌آباد پروتکل‌ها را خوب رعایت می‌کنند
شناسه خبـر : ۴۶۰۶۸ سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

خرم آباد - ایرنا - فرماندار خرم آباد گفت: خوشبختانه صاحبان اصناف، کسبه و بازاریان علاوه بر اجرای دقیق مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا، پروتکل‌های بهداشتی را خوب رعایت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، جعفر طولابی روز سه شنبه در جریان اجرای طرح محله محور در خرم‌آباد ضمن قدردانی از کسبه و بازاریان از روند اجرای محدودیت های جدید سطح شهر خرم آباد بازدید کرد و افزود: مردم و اصناف خوشبختانه دستورالعمل ها و مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا را خوب رعایت کردند.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا در حال حاضر بجز مشاغل گروه یک، گروههای شغلی دو، سه و چهار تعطیل هستند که اکنون در خرم‌آباد اصناف بخوبی این دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند.

فرماندار خرم آباد همچنین از آغاز طرح کنترل محله محور با عنوان طرح شهید سلیمانی به عنوان آزمایشی در مرکز جامع سلامت سمیه در منطقه علوی خرم آباد خبر داد.

وی در مراسم آغاز اجرای این طرح افزود: طرح جامع مدیریت بیماری کرونا مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا است که یکی از مهمترین اجزای آن طرح شهید سلیمانی است که در قالب طرح محله محور و خانوار محور در این شهرستان اجرا می شود. طولابی تصریح کرد: با اجرای این طرح در سطح محله ها ویروس کرونا می شود و تمام افراد یک خانواده را در سطح یک محله تحت نظر داریم و افراد آسیب پذیر و کسانی که بیماری زمینه ای دارند و حتی کسانی که تست کرونای آنها مثبت شده است تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در کل کشور تعریف شده است و در سطح استان از اول آذرماه آغاز شده است که در راستای اجرای آن استاندار به عنوان فرمانده قرارگاه، دانشگاه علوم پزشکی جانشین و فرمانده سپاه لرستان نیز به عنوان فرمانده عملیات و با مشارکت جمعیت هلال احمر اجرایی شده است .

فرماندار خرم آباد گفت: در شهرستان ها نیز همین ساختار اجرا می شود که فرماندار، فرمانده سپاه و هلال احمر و شهردار هسته اصلی این مسئولیت اجرایی طرح را دارند وطرح هم محله محور است.

وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی اهداف و سیاست های مختلفی دارد که مهمترین هدف آن غربالگری افراد، انجام تست هوشمند، شناسایی بیماران و افراد آسیب پذیر،  آموزش، حمایت های دارویی، درمانی و معیشتی برای خانواده های مبتلا و آسیب پذیر این ویروس است.

طولابی افزود: پس از غربالگری افراد، در صورت ابتلای افراد به کرونا قرنطینه خانگی هم انجام می شود، اکنون در سطح شهرستان خرم آباد مقدمات اجرای طرح انجام شده است، برآورد امکانات، تیم ها و نیروها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از امروز سه شنبه آغاز طرح در سطح شهرستان خرم آباد کلید خورده است و در روزهای آینده مناطق مختلف شهری با اولویت مناطق حاشیه ای شهر انجام می شود.

از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۹ آبان ابتلای قطعی ۵۳ هزار و ۷۹ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و ۵۵ نفر جان باخته اند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir