شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز یک بسیجی با تفکر الهی بود

شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز یک بسیجی با تفکر الهی بود
شناسه خبـر : ۴۶۰۵۴ سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

گروه استان‌ها- امام جمعه شهرستان بروجرد گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز یک بسیجی با تفکر الهی بود که رفع محرومیت‌زدایی و خدمت به خلق خدا را سرلوحه خود قرار داد.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد امروز به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج از 21 بسیجی دستگاه‌های اجرایی که در طرح‌های محرومیت‌زدایی مناطق محروم و رفع نیازهای محرومان شهرستان بروجرد همکاری داشتند تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد حجت الاسلام علی حسینی امام جمعه شهرستان بروجرد اظهارداشت: از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و در شهرهای مختلف و همچنین شهرستان بروجرد نیروهای مقاومت بسیج در کنار کادر پزشکی و بهداشت و درمان وارد عمل شده و لحظه به لحظه پای کار بوده است که تمام اینها به نوع تفکر بسیجی برمی‌گردد.

وی افزود: اگر تفکر همه مردم تفکری دلسوزانه و بسیجی وار باشد مشکلات زودتر از آنچه فکرش را می‌کنید حل می‌شود؛ تفکر بسیجی تفکری است که از اهل بیت (ع) گرفته شده است.

امام جمعه شهرستان بروجرد عنوان کرد: حضرت امام (ره)، بسیج را با این مضمون شکل داد که بسیج لشکری با تفکر الهی باشد و قدرت را قدرت مطلق خداوند بدانند.بسیجی‌ها با توکل بر خدا همیشه و در هر مرحله پای کار بوده و هستند چرا که این را جزء تفکر خودشان می‌دانند.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: بسیجی با اتکا به قدرت خداوند و غلبه بر هوای نفس خود توانسته در تمامی شرایط سخت کنار مردم باشد و دلسوزانه و البته مقتدرانه قدم بردارد، در تمامی شرایط سختی که تاکنون داشتیم طی این یک سال بسیج لحظه‌ای آرام و قرار نداشته و کوتاهی در خدمت نکرده‌ که اینها همه به خاطر نوع نگرش و تفکر بسیج است.

وی با اشاره به رشادت‌های شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی چه در جبهه‌های جنگ و چه در زمان خدمت به محرومان خاطر نشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز یک بسیجی با تفکر الهی  بود که رفع محرومیت زدایی و خدمت به خلق خدا را سرلوحه خود قرار داد که نه از گلوله و خمپاره ترس داشت نه از تهدید دشمن، تفکر حاج قاسم تفکری برگرفته از اهل بیت (ع) بود و خدایی فکر می‌کرد و همه کارهایش به خاطر توکلی که داشت پیش می‌رفت.

امام جمعه مردم بروجرد گفت: توکل بر خدا از ویژگی‌های مهم بسیج است که اجازه نمی‌دهد هدفش را نادیده بگیرد، شجاعت و نترسیدن از دشمن و تهدیدات پوشالی دشمن، از تفکرات بسیج و بسیجی است. 

حسینی تصریح کرد: همه ما باید بسیجی کامل و با تفکراتی الهی و خاص باشیم تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم. در روایت آمده اگر به خدا توکل کنی خدا نیز بر شما کفایت خواهد کرد. بسیجی مخلص هیچ وقت شب یا روز برایش مهم نیست و به ساعتش نگاه نمی‌کند بسیجی مخلص برایش خدمت مهم است ولو اینکه در ساعت کاری هم نباشد.بسیجی نوع خدمت برایش مهم نیست هر جا که لازم بداند و بتواند قدمی بردارد با تمام قوا و نیرویش حضور دارد.

وی با بیان اینکه بسیجی مخلص اخلاق مدار است و با چهره گشاده با دیگران برخورد می‌کند اظهارداشت: بسیجی ساده زیست است و پست و مقام برایش مهم نیست او اصلا به پاداش و جایگاه مادی فکر نمی‌کند، بسیجی اصلا بازنشستگی ندارد بلکه تا وقتی که نفس دارد به فکر خدمت است و به دنبال زرق و برق نیست بنابراین باید همه این گونه باشیم و در هر پست و مقامی به دنبال تجمل گرایی نباشیم و انتقاد پذیر بوده و کم کاری نکنیم.

امام جمعه مردم بروجرد افزود: دنیا مدار نباشیم چرا که مشکلات ما از اینهاست.هرجا که مسئول متدین، مدیر دلسوز، با تقوا و متوکل بر خدا داریم آن جا مشکلی نیست باید همه به این سمت حرکت کنیم و این گونه باشیم.

انتهای پیام/642/ ت

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir