ورود سامانه بارشی و سرد به لرستان

ورود سامانه بارشی و سرد به لرستان
شناسه خبـر : ۴۶۰۵۳ سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: اواخر هفته جاری سامانه بارشی قوی و سرد به آسمان این استان وارد می شود.

بهروز مرادپور روز سه شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بر اثر فعالیت این سامانه ابرناکی، بارش باران همراه با رعد و برق، در نواحی سردسیر( شمال و شرق رگبار برف) ارتفاعات و گردنه ها بارش برف و مه آلود شدن هوا، در نواحی مستعد احتمال رخداد صاعقه و ریزش تگرگ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید لحظه ای در استان انتظار می رود.

وی با بیان اینکه  این سامانه از پنجشنبه وارد استان می شود و تا روز یکشنبه هفته بعدی ادامه خواهد داشت، افزود: همه نقاط استان به ویژه ( الشتر، نورآباد، رومشکان، پلدختر، خرم آباد، درود، سپیددشت، شول آباد، الیگودرز) تحت تاثیر این سامانه خواهند بود.

مرادپور ادامه داد: آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب های سطحی، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی جاده ها، احتمال آسیب به تاسیسات سبک شهری و روستایی و احتمال آسیب به محصولات زراعی و باغی انتظار می رود.

وی احتیاط در رانندگی به سبب لغزندگی جاده ها، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، لایروبی رودخانه و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و راه آب‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، آمادگی دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها، فرمانداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی را توصیه کرد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir