۶۰ درصد مخازن سدهای لرستان خالی است

۶۰ درصد مخازن سدهای لرستان خالی است
شناسه خبـر : ۴۵۸۹۳ سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸

خرم‌آباد - ایرنا - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۶۰ درصد مخازن سدهای استان خالی است و ظرفیت کافی جهت کنترل سیلاب‌های احتمالی را دارد.

احمد گودرزی روز سه‌شنبه به ایرنا گفت: سد مروک در بالادست شهرستان دورود با ۷۰ درصد حجم خالی و سد حوضیان در بالادست الیگودرز با بیش از ۲۵ درصد ظرفیت خالی آمادگی کامل جهت مهار سیلاب و کاهش آسیب های احتمالی پایین‌دست را دارند.

وی با اشاره به ظرفیت خالی ۷۰ درصدی سد ایوشان خرم آباد گفت: پایش و بهنگام سازی مستمر بهره برداری از سدها با ملاحظات سیلاب از اولویت های شرکت آب منطقه ای لرستان است.

وی ادامه داد: در این راستا با کنترل و تنظیم مخزن سدها، آب کافی برای تامین نیاز ماه‌های کم آب ذخیره و بخشی از حجم دریاچه سد نیز خالی می شود تا ظرفیت پذیرش سیلاب های احتمالی ایجاد شود.

اکنون ۱۵ سد در استان لرستان با اهداف مختلف برقابی و تامین آب شرب، صنعت، کشاورزی، کنترل و مهار سیلاب و گردشگری در دست ساخت است.

سدهای رودبار، بختیاری، کزنار، خان آباد، حوضیان و عالی محمود الیگودرز، آبسرده و شهید بروجردی شهرستان بروجرد، کمندان ازنا، مروک دورود، تاج امیر نورآباد، مخمکوه و زیبامحمد خرم آباد و تنگ معشوره از جمله طرح های در دست ساخت لرستان هستند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir