«معمولان» در هراس سیلاب دوباره/ پروژه دیواره ساحلی شهر احداث نشد

«معمولان» در هراس سیلاب دوباره/ پروژه دیواره ساحلی شهر احداث نشد
شناسه خبـر : ۴۴۸۷۶ یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۹

خرم‌آباد- با گذشت قریب به دو سال از وقوع سیلاب، همچنان دیواره ساحلی شهر معمولان احداث نشده و مردم این منطقه در هراس وقوع سیلاب دوباره و خسارت‌ به خانه‌هایشان به سر می‌برند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: قریب به دو سال از وقوع سیلاب در استان لرستان می‌گذرد و شهرستانی که در جریان این سیلاب بیشترین آسیب را متحمل شد شهرستان پلدختر بود.

یکی از عوامل ایجاد خسارت به مردم و منازل مسکونی در شهر معمولان، تخریب دیواره ساحلی بود، پروژه‌ای که با گذشت دو سال هنوز احداث نشده تا مردم این منطقه در فصل بارندگی‌ها دوباره در هراس سیلاب و خسارت‌های ناشی از آن باشند.

سیلاب منازل مسکونی مردم را تهدید می‌کند

حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم احداث این دیواره ساحلی، اظهار داشت: متأسفانه پروژه احداث دیواره ساحلی شهر معمولان تعطیل است.

وی با بیان اینکه قطعاً با اولین بارندگی شدید، سیلاب منازل مسکونی مردم را تهدید خواهد کرد، بیان داشت: انتظار داریم که هر چه سریع‌تر نسبت به اجرای این پروژه حیاتی برای شهر معمولان، اقدام شود.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زندگی و امنیت خانواده‌ها در گرو اجرای این پروژه است.

کاظمی، افزود: انتظار داریم که آقای استاندار به طور ویژه به این موضوع ورود پیدا کنند و دستورات لازم را بدهند.

کمبود اعتبار برای اجرای پروژه

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این داریوش حسن نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در تاریخ ۲۲ مرداد ماه امسال در رابطه با این پروژه گفته بود: تأمین اعتبار این پروژه از ردیف اعتبارات استانی است که متأسفانه کافی نبوده و پیمانکار آن ۷.۵ میلیارد از شرکت آب منطقه‌ای لرستان طلب دارد و برای انعقاد قرارداد جدید نیاز به ردیف بودجه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: در عین حال اگر این پروژه تکمیل نشود و به بهره برداری نرسد در آینده مشکلاتی ایجاد می‌شود، بر این اساس آب منطقه‌ای با استاندار لرستان و نماینده مجلس هماهنگی‌های انجام داده و مبلغ یک میلیارد تومان برای این پروژه از ردیف منابع در اختیار آب لحاظ شد که عقد قرارداد با پیمانکار در حال انجام است.

 

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir