دولت روحانی اقدامات خوبی در لرستان انجام داد

دولت روحانی اقدامات خوبی در لرستان انجام داد
شناسه خبـر : ۴۳۳۷۹ چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی کارهای بزرگی در استان انجام داده است و البته در دولت تدبیر و امید شاهد اجرای کارهای شاخص‌تری هستیم.

 اسد عبدالهی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: استان لرستان ویژگی های خاص خودش را دارد که اقتصاد آن به دامپروری، کشاورزی و بخشی از آن به کارهای صنعتی متکی است.

وی تصریح کرد: مشکلات پس از سیل گریبان لرستان را گرفت و بخش عمده ای از تمرکز فکری و عملیاتی استان به سمت نوسازی و بازسازی سیل رفت، بعد از آن ویروس کرونا شایع شد و اکنون  هم بخشی از توان استان برای این ویروس صرف می شود اما با وجود این شرایط کارهای بزرگی در لرستان صورت گرفت.

عبدالهی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان یکی از سازمان های بزرگ است که با بخش تولید، توزیع، نظارت و بازرسی ارتباط دارد و تاکنون اقدامات خوبی در این نهاد انجام شده که برخی به بهره برداری رسیده و برخی در حال تکمیل است.

وی اضافه کرد: پیش از این تولید برق در استان انجام نمی شد اما هرچند به شبکه سراسری وصل هستیم اکنون به مرحله ای رسیده ایم که نیاز برق استان تا پایان سال تامین می شود.

معاون استاندار لرستان گفت: برخی از واحدها که پیش از این تعطیل شده بود از تملک بانک ها خارج و به بخش خصوصی واگذار شده و تعداد محدودی از آنها راکد مانده است.

عبدالهی ادامه داد: بخش عمده ای از صادرات استان مربوط به محصولات صنعتی و پتروشیمی است و محصولات کشاورزی نیز خریدار خوبی دارد و در حال ارسال به کشورهای همجوارهستیم.

وی اقدامات انجام شده صمت لرستان در سال های اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: انجام هرکاری با مشکلات و موانعی روبه رو می شود اما صنعت، معدن و تجارت لرستان کارنامه رضایت بخشی در استان دارد.

۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری واحدهای راکد لرستان است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز گفت: حفظ واحدهای فعال اولین استراتژی است و پس از آن باید واحدهای نیمه فعال را تقویت کرد تا به صنعت کمک شود.

بختیار رازانی با تاکید بر راه اندازی واحدهای راکد صنعتی لرستان تصریح کرد: براساس برآوردها، ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری واحدهای راکد و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری واحدهای در تملک بانک استان است در حالیکه این واحدها زیرساخت لازم را دارند و باید به چرخه تولید بازگردند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی های حوزه معادن لرستان گفت: در حوزه تجارت نیز تنظیم بازار و برخورد با گرانفروشی از مهمترین برنامه های پیش رو است.

بختیار رازانی با حضور ایرج حسن پور مدیرکل امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان معرفی و منصوب شد.

 پیش از این محمدرضا صفی خانی به مدت پنج سال و ۲ ماه در این سمت فعالیت داشته است.

رازانی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد صنایع و معاونت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان و معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی البرز از سوابق کاری وی است.

 

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir