همه چیز درباره تخلفات کرونایی در لرستان

همه چیز درباره تخلفات کرونایی در لرستان
شناسه خبـر : ۴۳۳۳۵ چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

 محدودیت‌های جدید کرونایی از ابتدای آذر ماه در لرستان آغاز می‌شود و در این راستا دستگاه‌های متولی از برخورد جدی با متخلفان در این زمینه خبر می‌دهند.

افزایش شیوع کرونا در کشور و همچنین استان لرستان موجب اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی شد، این محدودیت‌ها از ابتدای آذر ماه آغاز می‌شوند و دستگاه‌ها انتظامی و قضائی لرستان ضمن تاکید بر ضرورت رعایت این محدودیت‌های کرونایی، از برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان در این رابطه خبر می‌دهند.

داریوش شاهون‌وند دادستان مرکز لرستان در سخنانی با بیان اینکه از سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه، بحث مبارزه با قاچاق، تأمین امنیت عمومی، جلوگیری از شیوع کرونا و برخورد جدی با متخلفان در این زمینه در چارچوب قانون و… است، اظهار داشت: در این راستا ستاد مبارزه با ویروس کرونا ایجاد شده است.

همه مکلف به اجرای مصوبات ستاد کرونا هستند

وی با تاکید بر اینکه این ستاد در اوایل اسفندماه سال گذشته ایجاد شده است، عنوان کرد: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، همه مکلف به اجرای دستورات و مصوبات این ستاد هستند.

دادستان مرکز لرستان همچنین با اشاره به ایجاد قرارگاه بهداشتی نیروهای مسلح در راستای پشتیبانی از ستاد مبارزه با کرونا، بیان داشت: این دو ستاد مصوبات، محدودیت‌ها و… را اعلام می‌کنند.

شاهون وند در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه دادستان مدعی العموم است و کار اصلی آن نیز قطعاً نظارت است، افزود: همه مکلف به اجرای شیوه نامه‌های ستاد مبارزه با کرونا هستند، یک بحث خود مدیران هستند که باید آنها را دقیق اجرا کنند و دیگری مردم هستند که باید نسبت به اجرای این مصوبات همکاری لازم را داشته باشند.

مراسم عروسی و عزا ممنوع

وی، بیان داشت: اگر در راستای اجرای مصوبات ستاد کرونا مشاهده شود که سهل انگاری از سوی سیستم اجرایی استان صورت گرفته، استانداری در بحث رسیدگی به تخلفات اداری باید ورود پیدا کند و در بحث کیفری آن نیز سیستم قضائی ورود پیدا می‌کند.

دادستان مرکز لرستان با اشاره به اینکه همچنین در رابطه با تخلفات صنفی و… نیروی انتظامی موظف به پیشگیری از آنها است، گفت: دستور برخورد نیز با متخلفان داده شده و اگر تخلف استمرار داشت نیروی انتظامی می‌تواند با دستور دستگاه قضائی اقدام به دستگیری افراد متخلف کند.

شاهون وند با تاکید بر اینکه لرستان مردمی اصیل، فهیم و دارای درک بسیار بالایی هستند، بیان داشت: امیدواریم در این برهه زمانی نیز در راستای مبارزه با این بیماری همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه برگزار هر گونه جشن، عروسی و شادی به طور مطلق ممنوع است، ادامه داد: همچنین برگزار هر گونه مراسم عزا، فاتحه خوانی و تدفین بیش از حد نصاب اعلام شده ممنوع است، حداکثر حضور افراد با شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در غسالخانه ۱۵ نفر و مراسم تدفین ۵۰ نفر است.

برخورد بدون اغماض دستگاه قضائی با متخلفان

دادستان مرکز لرستان، تاکید کرد: همچنین برگزاری مراسم و فعالیت تالارها، رستوران‌ها و… مطلقاً ممنوع است، فعالیت سالن‌های ورزشی ممنوع است، کسبه غیر ضرور بعد از ساعت ۱۸ باید تعطیل شوند.

شاهون وند در ادامه با اشاره به برخورد قاطع دستگاه قضائی با متخلفان، بیان داشت: دستگاه قضائی در این رابطه تحت هیچ شرایطی اغماض نخواهد کرد، مجازات متخلفان بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تا یک سال حبس تعزیری است.

وی با تاکید بر اینکه در دادسرا یک شعبه ویژه برای رسیدگی به جرایم بهداشتی اختصاص داده‌ایم، عنوان کرد: همکاران ما خارج از نوبت به این جرایم رسیدگی خواهند کرد.

دادستان مرکز لرستان با بیان اینکه اگر شخص و اشخاصی به طور عمد اقدام به تخلف کنند تحت تعقیب قرار می‌گیرند، تصریح کرد: توقیف وسیله نقلیه، جریمه پلیس، پلمب امکان و… از دیگر اقدامات در دستور کار خواهد بود.

جریمه ۵۰۰ تا یک میلیون تومانی برای رانندگان

سردار محمد مهدیان نسب فرمانده انتظامی لرستان نیز در این رابطه، اظهار داشت: نیروی انتظامی برای عملیاتی شدن محدودیت‌های کرونا که از ابتدای آذر ماه و از ساعت هشت صبح به مدت دو هفته آغاز می‌شود برنامه‌ها و دستور العمل جدید کنترل، رعایت فاصله گذاری و محدودیت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه کسانی که خودروهای آنها دارای پلاک خرم آباد است و از مرکز استان از تاریخ یاد شده بخواهند خارج شوند یک میلیون تومان جریمه خواهند شد، افزود: خرم آباد، بروجرد و سلسله شهرهای قرمز به لحاظ شیوه کرونا هستند، بقیه شهرها نارنجی هستند و تنها وضعیت شهر چگنی زرد است.

فرمانده انتظامی لرستان، تصریح کرد: شهرهایی مانند سلسله و بروجرد که وضعیت آنها به لحاظ کرونا قرمز است، رانندگان بخواهند به مرکز استان مراجعه کنند یک میلیون تومان جریمه خواهند شد، اگر به شهرهای نارنجی سفر کنند ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

سردار مهدیان نسب با اشاره به اینکه مراجعه رانندگان از شهرستان به شهرستان ۵۰۰ هزار تومان دارد و شهرستان به مرکز استان نیز یک میلیون تومان جریمه در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه همچنین خودروهای با پلاک‌های غیر از لرستان نیز به هیچ عنوان اجازه ورود به استان را ندارند، گفت: نگاه ما بر این است که خود مردم به رعایت محدودیت‌ها توجه داشته باشند، هر جایی که ما تجمعی ببینیم جرم مشهود است برخورد می‌کنیم، روز گذشته در یکی از روستاها ۸۸ فقره جریمه ۵۰۰ هزار تومانی داشت.

دستگیری عروس و داماد در دو شهرستان

فرمانده انتظامی لرستان با تاکید بر اینکه دعوت برای شرکت در مراسم عروسی، دعوت به مرگ است، ادامه داد: خطر ویروس کرونا خیلی جدی تر شده است.

سردار مهدیان نسب، بیان داشت: همچنین خواهش ما از مردم عزیز استان این است که خودشان اجازه ندهند فامیل، اقوام و آشنایان در مراسم‌های تدفین حضور پیدا کنند و بگویند که ما نمی‌خواهیم کسی با شرکت در این مراسم بیمار شود و یا فوت کند.

وی با اشاره به اینکه هر خودرویی که در آرامستان ها تردد و تجمع کند جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خواهد شد، ادامه داد: جایی که جرم مشهود باشد به طور حتم برخورد می‌کنیم و جایی هم که نیاز به دستور قضائی باشد دادستان همکاری لازم را با ما خواهد داشت.

فرمانده انتظامی لرستان با تاکید بر اینکه به هیچ وجه از تخلفات چشم پوشی نخواهیم کرد، افزود: دستور العمل های جدید را با قدرت اجرایی خواهیم کرد.

سردار مهدیان نسب با بیان اینکه در دو شهرستان استان که اقدام به برگزاری مراسم عروسی کرده بودند، عروس و داماد را با همکاری دستگاه قضائی بازداشت کردیم، ادامه داد: به محضرهای عقد و ازدواج هم ابلاغ کرده‌ایم که از والدین عروس و داماد تعهد گرفته شود که هیچ تجمعی، حتی به صورت خانوادگی هم نداشته باشند.

وی، گفت: اگر این امر صورت گیرد، ما مجبور می‌شویم که با دستور دستگاه قضائی حتی والدین عروس و داماد را هم بازداشت کنیم.

 

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir