ثبت‌نام مشوق‌های بیمه‌ای کارفرمایان آغاز شد

ثبت‌نام مشوق‌های بیمه‌ای کارفرمایان آغاز شد
شناسه خبـر : ۴۳۳۱۹ چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از آغاز ثبت‌نام کارفرمایان استان برای دریافت مشوق‌های بیمه‌ای جذب و بکارگیری دانش‌آموختگان دانشگاهی خبر داد.

علی آشتاب روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی طرح مشوق بیمه کارفرمایی، در صورتی که کارفرما نیروی کار جدید را از میان دانش آموختگان جذب کند از معافیت بیمه سهم کارفرما به مدت ۲ سال بهره‌مند خواهد شد.

وی اظهار داشت: طرح مشوق بیمه کارفرمایی با هدف تحرک بخشی به بازار کار، حمایت از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا و ترغیب کارفرمایان کارگاه های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصلاح و ابلاغ شده است.

 به گفته وی علاوه بر تمام کارگاه‌های خصوصی و تعاونی فعال، کارگاه‌های دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور، تحت پوشش طرح مشوق بیمه‌ای سهم کارفرما قرار می‌گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان ادامه داد: کارفرمایانی که دانش آموختگان دانشگاهی دارای گواهی دوره کارورزی را جذب کنند در چارچوب آیین نامه اجرایی ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه به مدت ۲سال از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار می‌شوند.

آشتاب اظهار داشت: مشوق بیمه ای وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری ( درمجموع به میزان ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای کار ) است که ماهانه از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز می شود.

وی شرایط کارفرمایان برای استفاده از این طرح را ثبت نام در سامانه  مشوق بیمه‌ای به نشانی اینترنتی http://moshavegh.mcls.gov.ir ، دارا بودن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد کارگاهی تامین اجتماعی عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: نیروی کار جدید هم باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر باشد، سن حداکثر ۳۸ سال و ۳۶ ماه سابقه بیمه تامین اجتماعی داشته باشد.

آشتاب تاکید کرد: نیروهای جدید نباید جایگزین نیروهای قبلی کارفرما شوند و ملاک ارزیابی این مهم نیز افزایش تعداد نیروها نسبت به لیست بیمه ۲ ماه قبل از ثبت نام کارفرما در سامانه است.

۲ هزار و ۸۳۶ تعاونی فعال با اشتغال ۲۸ هزار نفر در لرستان وجود دارد و مشخصات ۱۳۰ هزار کارگر بیمه شده نیز در استان ثبت شده است.

 

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir