اعمال محدودیت‌های کرونایی در مرکز لرستان از ۱۴ آبان

اعمال محدودیت‌های کرونایی در مرکز لرستان از ۱۴ آبان
شناسه خبـر : ۳۵۱۹۶ شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

 استاندار لرستان با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ۲۵ مرکز استان گفت: از روز چهارشنبه ۱۴ آبان محدودیت‌های کرونایی در خرم‌آباد اعمال و برخی فعالیت‌ها تعطیل می‌شود.

امروز شنبه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا به ریاست رئیس جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور حول محور آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور برگزار شد.

سید موسی خادمی استاندار لرستان در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا گفت: یکی از مهمترین مباحث این جلسه، تاکید مقام معظم رهبری بر تشکیل قرارگاه برای پیگیری مصوبات ملی ستاد مقابله با بیماری کرونا است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع گفت: بر این اساس قرارگاه به منظور اجرایی شدن مصوبات تشکیل شده و فرماندهی آن بر عهده وزیر کشور است.

استاندار لرستان به موضوع ردیابی بیماران و ایجاد محدودیت‌های بیشتر برای این افراد اشاره کرد و گفت: به منظور کنترل چرخه انتقال و جلوگیری از شیوع بیماری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که با همکاری وزارت ارتباطات شماره تلفن همراه بیماران مبتلا به کرونا در سامانه ثبت شده و جابجایی آنها کنترل شود.

خادمی افزود: بر این اساس از فروش بلیت هواپیما، قطار و سایر خدماتی که به سامانه‌ها وصل هستند به این گونه افراد جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با شرکت ملی پست ایران، گفت: این مجموعه موظف می‌شود که خدمات مورد نیاز مبتلایان به کرونا را به آنها ارائه دهد که شامل خدمات دولتی و عمومی خواهد بود تا اینگونه افراد مجبور نباشند برای انجام امور خود از منزل خارج شوند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: محدودیت‌های کرونایی چهار شهرستان الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت همچنان برقرار است و علاوه بر آن از روز چهارشنبه ۱۴ آبان تا ۲۳ آبان ماه به مدت ۱۰ روز محدودیت‌های جدیدی در ۲۵ مرکز استان و از جمله شهرستان خرم آباد اعمال خواهد شد و بر این اساس برخی از فعالیت‌ها تعطیل می‌شود و این به معنای آن است که خدمات سطح سه و چهار را در شهرستان خرم‌آباد محدود خواهیم کرد.

خادمی ابراز امیدواری کرد که این اقدامات در کنترل شیوع گسترده کرونا مؤثر واقع شود.

وی افزود: همچنان که همواره گفته‌ایم اصل موضوع برعهده مردم است، اگرچه اقدامات دولت می‌تواند کمک حال و تسهیل کننده موضوع از نظر روانی باشد اما اصل کار و مراعات بر عهده مردم است و مردم بایستی به طور دقیق موارد را رعایت کنند.

 

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir