اعمال بخشی از محدودیت‌های کرونایی باید حاکمیتی باشد

اعمال بخشی از محدودیت‌های کرونایی باید حاکمیتی باشد
شناسه خبـر : ۳۴۴۲۳ پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: اعمال بخشی از محدودیت‌ها در این حوزه باید حاکمیتی باشد و دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه موظف هستند که به این موضوع ورود پیدا کنند.

به گزارش موج خبر از لرستان، «عباس گودرزی» افزود: به همین دلیل دولت پیرو تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توجه به این مهم، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا را تشکیل داد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه سیاستگذار است، اما نیاز به بازوی اجرایی دارد تا در اعمال برخی محدودیت‌های اجتماعی برای حفظ سلامت مردم ورود پیدا کند، بنابراین دولت به درستی وزیر کشور را به عنوان رییس این قرارگاه انتخاب کرد و قطعا استانداری‌ها و فرمانداری‌ها نیز بازوی اجرایی خوبی برای کمک به وی در جهت پیاده‌سازی تدابیر ستاد مقابله با کرونا خواهند بود.

وی افزود: در آغاز پیک اول شیوع کرونا در کشور با وجود اینکه نگرانی بیشتر در خصوص کنترل این بیماری وجود داشت تعداد فوتی‌ها دو رقمی بود، اما امروزه آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده که این آمار واقعا نگران‌کننده است.

گودرزی تصریح کرد: این معضل نشان می‌دهد که موضوع شیوع کرونا برای مردم عادی شده است به همین دلیل پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و در حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم حضور در محافل و اماکن پر ازدحام کوتاهی می‌کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی افرادی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، هم زحمات افرادی که به این مهم پایبند هستند از بین می‌برند و هم تلاش کادر درمانی که مشقت‌های بسیاری را برای کنترل این بیماری تحمل می‌کنند، بی‌اثر خواهند کرد.

گودرزی عنوان کرد: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار دهند و از تردد غیرضروری در اماکن پرازدحام خودداری کنند تا این زنجیره انتقال قطع شود، چرا که ارتقاء اقتصادی و تامین امنیت عمومی در گروی حفظ سلامت جامعه است که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

46

 

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir