خزان برج‌های دوقلو در‌ خرم‌آباد/ سرانجامی که به اختلافات گره خورده است

خزان برج‌های دوقلو در‌ خرم‌آباد/ سرانجامی که به اختلافات گره خورده است
شناسه خبـر : ۳۲۱۲۰ شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

با گذشت چند سال هنوز پروژه برج‌های دوقلو خرم‌آباد به پیشرفت قابل‌قبولی نرسیده و زمین گیر شده، به نحوی که حتی تابلوی روزشمار بهره‌برداری از طرح مدت‌هاست خاموش شده و روند چندان نامعلوم اجرای طرح همچنان مورد سوال است.

 

به گزارش موج خبر، پروژه برج‌های دوقلوی خرم‌آباد یکی از ابر پروژه‌های عمرانی است که در بهترین نقطه خرم‌آباد یعنی شمال شهر و نزدیک دریاچه کیو در حال اجراست.

قرار بود این پروژه که از آن به عنوان شاهکار مدیریت شهری یاد می‌شود، دریک بازه زمانی ۴ساله تکمیل شود و به بهره برداری برسد که در جذب گردشگر و ایجاد اشتغال تاثیر بسزایی داشته باشد، اما متاسفانه در حال حاضر در لیست پروژه‌های نیمه تمام لرستان قرار گرفته و این مسئله منجر به نارضایتی مردم شده است.

سال گذشته مجوز پیش‌فروش واحدهای این برج دوقلو به سرمایه‌گذار داده شده تا از این طریق اعتبار لازم برای ساخت آن تامین شود و گره از این بلاتکلیفی بازشود و پروژه به سرانجام برسد.

 

سرنوشت نامعلوم برج‌های دوقلو خرم‌آباد

اما امروزه به نظر می‌رسد با گذشت چند سال هنوز به پیشرفت قابل‌قبولی نرسیده و زمین گیر شده، به نحوی که حتی تابلوی روزشمار بهره‌برداری از طرح مدت‌هاست خاموش شده و روند چندان نامعلوم اجرای طرح همچنان مورد سوال است.

جانمایی این پروژه در نزدیکی دریاچه کیو و خیابانی که به نگین شهر معروف است باعث شده روند پیشرفت برج های دوقلو مرتب از سوی شهروندان رصد شود این در حالیست که روند عملیات اجرایی شتاب گذشته را ندارد.

بی‌گمان این طرح با افزایش طبقات، مشمول زمان می‌شود، زیرا حجم کار افزایش پیداکرده و این افزایش طبقات نیز افزایش هزینه ساخت و ساز را  به دنبال دارد.

سرمایه گذار و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با پروژه طبق قرارداد منعقد شده نسبت به تعیین وضعیت موظفند باهم همکاری کنند وبرای حل مشکلات این پروژه باید کار میدانی در کنار برنامه ریزی باشد تا بتوان پروژه را به ثمر رساند.

انتخاب افراد معتمد جهت تعیین نرخ به‌روز

در همین راستا رییس شورای شهر خرم‌آباد در خصوص آخرین وضعیت پروژه برج‌های دوقلو به فارس گفت: طی برگزاری جلساتی در خصوص واگذاری برج‌های‌ دوقلو، این طرح به شهرداری واگذار شده و نحوه تحویل به‌این شکل است که بواسطه کارشناسان دادگستری تعیین‌تکلیف و سپس ومیزان هزینه‌ها مشخص گردد.

رستم کوشکی از انتخاب افراد معتمد جهت تعیین نرخ به‌روز هزینه‌های مصرف شده پروژه خبر داد و گفت: بایستی به‌گونه ای کار شود که حق هیچکدام از طرفین تضییع نشود.

وی افزود: پروژه برج‌های دوقلوی کیو به یکی از مطالبات مردم تبدیل شده، بنابراین باید هرچه سریعتر تعیین‌تکلیف شود، درغیر اینصورت طرح را به بخش خصوصی واگذار میکنیم.

کوشکی با اشاره به اینکه این طرح باید توسط کارشناسان دادگستری تعیین‌هزینه شود،بنابراین کارشناسان باید تعیین کنند که چه مبلغی تا این درصد از کار هزینه شده که طبق ان مبلغ، شهرداری به  بنیاد ‌شهید زمین واگذار کند.

 

اختلاف میان مجری پروژه برج‌های دوقلو با مسکن و شهرسازی

رییس شورا بیان داشت: اضافه ساخت برج‌های دوقلو نیز باید توسط کارشناسان دادگستری تعیین‌تکلیف شود که ما بتوانیم براساس ان و بدون شرط پیش برویم که آنهم به نوبه خود قرارداد راتحت تاثیر قرار داده و همچنان در فسخ معامله متاثر است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاف میان مجری پروژه برج‌های دوقلوی خرم‌آباد با مسکن و شهرسازی، به فارس گفت: درصدد حل این اختلاف با برگزاری جلسه‌ای حضوری با طرفین هستیم.

مهرداد ویسکرمی با بیان اینکه اختلاف روی مقدار اراضی تصرف شده توسط سرمایه‌گذار برج است، گفت: مجری مشکل خاصی با شهرداری نداشته و عنوان کرده در صورت حل اختلاف با مسکن و شهرسازی، به زودی ادامه پروژه را شروع خواهد کرد.

وی اظهار داشت: پروژه از نظر سرمایه‌گذار مشکلی نداشته و تنها اختلاف با راه و شهرسازی است که با ورود دیوان محاسبات و بازرسی خواهان تعیین تکلیف موضوع هستیم.

ویسکرمی با بیان اینکه در صورت وجود معارض بایستی این مشکل برطرف شود، افزود: در این صورت بالادست مجموعه برای ادامه کار فراهم خواهد شد.

گزارش از سمیه علیزاده| فارس

 


به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir